w.Intercom = i;Thermostaat geeft niet juiste temperatuur aan en lijkt niet te verwarmen. — tado° Community

Thermostaat geeft niet juiste temperatuur aan en lijkt niet te verwarmen.

Wij hebben onze oude thermostaat omgeruild voor een Tado met ook een stekker voor internet verbinding (ziel foto's) alles ingesteld zoals het hoort naar mijn mening. Echter als de thermostaat een temperatuur aangeeft voelt dit verre van zo. Ook als de ingestelde tijd 16.00 uur tot bv 22.00uur van bv 16 naar 19 graden gebracht moet worden loopt de temperatuur op het scherm zeer traag op. Ongeveer een graad per uur alleen de verwarming blijft ijskoud aanvoelen. Dus dat is heel vreemd thermostaat hangt in huiskamer en we hebben geen knoppen van bv tado op de verwarming zitten… hoe kan ik dit oplossen? Verder zou ik ook graag constant de temperatuur op de thermostaat af kunnen lezen ik weet ook niet of dit kan?

graag jullie oplossingen..

Antwoorden

• Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Oplossen: alsnog op de juiste manier aansluiten en configureren, eventueel met hulp van de servicedesk.

Altijd temperatuur zichtbaar: dit kan niet met Tado.

• dank u dan hoef ik dat al niet meer uit te zoeken blijft het allerbelangrijkste nog staan.

• Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator
    Ok, zo te zien heb je een draadloze ontvanger en dito thermostaat.
    Wat voor ketel heb je, en is die geschikt voor OpenTherm?
    Hoe heb je de bedrading aangesloten? Zijn beide apparaten zichtbaar in de app?
  • Mijn ketel is de Nefit ProLine Nxt. En volgens mij zou die geschikt moeten zijn. De bedrading vanuit de muur is het rode draadje op de plus en het Blauwe draadje op de min aangesloten. dat zijn de 2 rechtse aansluitingen op de thermostaat. vanaf 16.00 uur zou hij naar 19 graden moeten lopen het is nu 8.00 uur en hij geeft 16.15 uur. de verwarming blijft gewoon ijskoud. das niet prettig niet.

• Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Als je het alleen maar aansluit gaat het niet werken nee…

Ga eens naar de site https://tado.com/start en voer daar je informatie in.

• Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator
    En op de ketel aansluiten op de OT aansluitingen.