w.Intercom = i;Internetbridge v3+ blijft weer knipperen op 'router' — tado° Community

Internetbridge v3+ blijft weer knipperen op 'router'

Vorig jaar, bij onze verhuizing, deze bridge en 5 knoppen van Tado gekocht. Na een paar maanden puzzelen in de router (Fritzbox 7590) lukte het om het wegvallen van de verbinding op te lossen. Helaas: na een paar maanden probleemloos werken, is het oude probleem weer terug: de verbinding valt zo'n 2/3 keer per week weg en de bridge moet weer opnieuw worden gestart door de stroom er even af te halen en weer aan te sluiten. Ik heb geen update van de router gedaan, snap niet waar het nu weer vandaan komt.

Weet iemand of er een internet van een andere fabrikant gebruikt kan worden in combinatie met de radiotorknoppen van Tado? Die bevallen prima, ik vind het zonde (en duur) om nu alles te gaan vervangen.

Dank voor de hulp

Robert Jan

Reacties

• Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Ik herken dit probleem niet.

Het enige waar je beducht voor moet zijn met de internetbridge is dat deze alleen 10 Megabit half-duplex RJ45 ethernet ondersteunt (de 1e versie uit pak em beet 1990 dus), en dat sommige routers dat tegenwoordig niet meer aan kunnen, die kunnen dan alleen 100 Megabit en 1 Gigabit (of nog sneller) full-duplex.

Het kan ook uitmaken in welke poort van de router je de bridge aansluit, omdat de poorten verschillende mogelijkheden kunnen hebben.

• Douwe
    Douwe Volunteer Moderator
    Weet je heel zeker of de verbinding tussen de router en de bridge uitvalt? Of is het de verbinding tussen de bridge en de overige tado apparatuur?

Want wat Rob2 bedoeld, dan is het zo dat het werkt of het werkt niet.

Wat je kunt proberen is de poortsnelheid en duplex vast te zetten in je Fritzbox voor de poort waar je Tado bridge op zit.

Het kan zijn dat de auto sensing voor de tado bridge niet goed werkt.

Helaas geef je niet aan wat je "na een paar maanden puzzelen" allemaal hebt gedaan
  • Nee, het is de verbinding met internet. Dat zie ik in de Apple Home-app.

Ik heb een vast ip-adres voor de bridge ingesteld in de router, sinds die tijd werkte het prima. Tot een week of wat geleden….

Weten jullie of er een alternatief is voor de internet-bridge? Een alternatief die werkt met de thermostaat in de woonkamer en de thermostartknoppen op de verwarmingen, allemaal van tado?

Dank,

Robert Jan

• Douwe
    Douwe Volunteer Moderator
    Apple home communiceert rechtstreeks met de bridge, niet via internet. Ik denk dat je een probleem hebt met je lokale netwerk.

Er is geen alternatief voor de bridge.

Dan moet je overstappen op X, dat zou werken met Matter