w.Intercom = i;Verwarmen kamer duurt lang... — tado° Community

Verwarmen kamer duurt lang...

Sinds gisteren hangt een bedrade Tado thermostaat V3 in de huiskamer (2 radiatoren; 1 in convectorput), met daarachter een Remeha Calenta 40C via OpenTherm (aansluiting op Calenta zit goed, op Tado ook). Kom van een Toon. Qua thermostaat nooit echt problemen gehad, kamer altijd prima warm. Geheel volgens wizzard geinstalleerd.

Geen voorverwarming ingesteld. Ik vind dat het verwarmen van mijn huiskamer erg lang duurt. Zie grafiek. De gekke piek was een 'error' in temp compensatie die toe heel gek deed, kijk daar dus niet naar… Temp was 19C om 13.08, toen handmatig op 21C gezet en zie grafiek, nu 15.30 nog steeds niet op de 21C. Calenta draait al die tijd op 80-100%.

Temp. compensatie staat op -0.8. Invoertemp water staat op 65C, zonder compensatie.

Hoor graag van de ervaren gebruikers of mijn grafiek wel OK is…. staan er gekke dingen? vallen er dingen op?

Getagd:

Antwoorden

• Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator
    Gaat het langzamer dan met de Toon?Radiatoren worden wel goed warm? Gaat het sneller als je een knop eraf haalt (dan gaat de radiatorkraan helemaal open)?
  • Dank voor je reactie @Andreplusplus. Ik heb t gevoel dat toon het sneller deed. Radiatoren worden wel warm. Ik heb daar geen tado kranen op maar gewone kranen (geen thermostaatkranen). Die heb ik er nog niet afgehaald maar staan net zo als met toon 2 dagen geleden.
  • Andreplusplus
    19 december aangepast
    Tja, dan weet ik het zo niet. 65 graden is heet, je zou de radiator niet langere tijd moeten kunnen aanraken. Is dat werkelijk de temperatuur die de ketel levert? Kijk eens op het display van de ketel. Aan de afgiftekant (radiatoren) zou het dus niet moeten liggen.
  • Dank @Andreplusplus voor het meedenken!

• Andreplusplus
    ik heb mijn voorgaande bericht iets aangepast, er was een stukje weggevallen.
  • @Andreplusplus het lijkt beter te gaan. Zie grafiek. Van 18.6 naar 19.6C in 1.5 uur voor een woonkamer en keuken.