w.Intercom = i;Instellen tado thermostaat x — tado° Community

Instellen tado thermostaat x

Hoi, ik probeer de thermostaat x aan het netwerk te koppelen, maar krijg de melding kan apparaat niet bereiken. Dit zelfde gebeuren ook met de radiator knoppen. Alle vormen van trouble shooting doorlopen. Zelfs de chatbot geprobeerd maar die loopt vast op een bericht dat ik niet kan versturen.
Ik zou graag iemand spreken, maar dat lijkt onmogelijk aangezien dit geen noodgeval is. Dit is mijn laatste redmiddel. Hoop dat ik er uit kom.

Antwoorden

• Bij mij lukte het als je de Tado Brigde vlakbij de thermostaat plaatst. Later kun je hem dan wel weer ergens anders plaatsen.
    Zorg dat je Tado Bridge in elk geval met het internet is verbonden. Kan alleen via het 2.4Ghz kanaal. Ik heb voor mijn domotica een aparte SSID gemaakt die uitsluitend op 2.4GHz kanaal werkt.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Als zelfs de chatbot niet werkt zou ik denken aan een probleem met je internet…

• Even een toelichting, de bridgeX werkt prima en heeft ook verbinding met de modem. Ik gebruik een extra 2,4 ghz wifi netwerk. Ik kan ook de meeste stappen doorlopen. Maar het lijkt of de thermostaat niet koppeld met het mather netwerk. Ik probeer de thermostaat op ongeveer 5 cm afstand te koppelen dus de afstand zal het niet zijn. Ook heb ik alle onderdelen die ik wil koppelen naar fabrieks instellingen gereset. Nietcmag helaas helpen.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Te dicht bij is ook niet goed, houd er 1 a 2 meter tussen.

• Ook geprobeerd, helaas zonder resultaat
  • Probleem is opgelost. Virus scanner hield de installatie tegen