Tado communiceert niet met ketel na herinstallatie App
Kan iemand mij helpen, aub?
Ik heb een Tado Smart Thermostat van een jaar of 5 oud. Sinds 2 jaar werkt ie met een Buderus Logamax plus GB072.
Vandaag wilde mijn zoon, na het aanschaffen van een nieuwe smartphone, zich als familielid toevoegen aan de groep die de thermostaat kan bedienen met de telefoon. Daarvoor haalde hij de thermostaat van de muur en scande de QR code. Gevolg was dat de rest van de groep geen toegang meer heeft en het tijdschema weg is, de thermostaat zijn naam niet meer weet en het verleden verdwenen is. Ik vermoed dat hij dus een nieuwe installatie is gestart door de Qr te scannen.
De verwarmingketel reageert echter niet meer op de commando's van de thermostaat.
Ik heb dan hetzelfde gedaan door de QR te scannen. De bridge en de Thermostaat werden vanzelf herkend, alsook het model van de ketel. Als ik de temperatuur verhoog, dan hoor ik de Tado klikken, zoals een thermostaat van vroeger, maar de ketel reageert niet. Dat klikken is voorheen nooit geweest en valt nu dus wel op.
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen, aub.
PS: Toen de installateur de ketel installeerde, reageerde de ketel eerst ook niet. Na contact te nemen met de helpdesk, toen nog telefonisch, zei men een half uur te wachten, zodat zij een en ander konden instellen en ging het systeem in werking.
Klopt het dat de helpdesk nu enkel via chat bereikbaar is?
Alvast hartelijk dank.
Dirk
Beste Antwoorden
-
Neem contact op met de servicedesk via de chat en vraag hen alles terug te zetten naar de status van gisteren.
En vertel zoonlief dat hij dit niet meer moet doen maar om een uitnodiging van een ander familielid moet vragen.
0 -
Dank voor je reactie, Rob. De helpdesk heeft me inderdaad kog geholpen vanavond. Topservice.1