w.Intercom = i;Geen verwarming — tado° Community

Geen verwarming

Jmolen
Jmolen
december 2024 aangepast in Algemene vragen en opmerkingen
Ik heb al een aantal jaren tado icm nefit trendline. Hier toen een opentherm converter tussen gezet, moest volgens de boekjes.
Nu heb ik sinds eergisteren geen verwarming meer. Stookt op tot 35 graden en zakt weer terug tot 20, en dit herhaald zich constant.
Oude thermostaat, nefit easy er weer tussen gezet en nu verwarmd hij wel.
Maar tado bevalt toch beter. Als ik nu kijk hoeft de converter er niet meer tussen, en moet de doorverbinden voor de relais er tussenuit.
Wat kan dit zijn? Thermostaat stuk?
Getagd:

Reacties

• Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator
    Of is de convertor stuk?
  • Heb gister een nieuwe thermostaat er op gezet. Zonder convertor werkt hij niet.c maar met wel. Dus de kachel deed het weer.
    Alleen nu heeft tado de instellingen weer terug gezet. Maar vooralsnog denk ik dat de thermostaat stuks was
  • Helaas sinds gister weer het zelfde probleem. Voor geen mogelijkheid dat tado de ketel bediend. In testmodes de ketel gewoon naar 60 graden kunnen brengen om toch iets van warmte in huis te krijgen.
    Iemand een idee wat dit kan zijn?
  • Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator
    Is de bedrading 100% in orde? Kan ook een los contact zijn hier of daar.
    Ik zou het zelf toch ook zonder convertor proberen. Dus de thermostaatdraden op oranje blokje van de ketel, op +/- van tado.
    Ketel uit! Tado thermostaat: ga naar Instellingen, Kamers&Apparaten, kies de thermostaat, Installatieinstructies, en benoem Moduline 300 of zo als gekozen thermostaat. Volg de instructies en zet ketel weer aan.
    Werkt dat, dan ligt het aan de convertor.
    Zo niet, dan tado of ketel (of bedrading) beschuldigen.
  • Ik heb van alles al geprobeerd, met en zonder OT-convertor, verschillende instellingen. Hij heeft het een week gedaan, maar sinds kort dus niet meer. Met de nefit easy werkt hij wel.
    Sinds vanmorgen contact met Tado, hebben nu iets ingesteld, maar de ketel gaat nu voor 10 seconden aan en dan weer uit, enz. enz.
    Maar Tado reageert niet heel erg snel. Dus ben er bang voor dat ik de nefit maar definitief op ga hangen, en afscheid van tado neem