w.Intercom = i;Vloerverwarming zoneklep en vaillant aansturing — tado° Community

Vloerverwarming zoneklep en vaillant aansturing

Er wordt erg veel geschreven over de vloerverwarming en zoneklep aansluiting, maar ik kom voor mij niet achter het juiste antwoord.

Heb sinds kort Vloerverwarming voor de woonkamer en ik heb hier een zoneklep tussen gezet. Tado systeem is v2 denk ik, zie VT193 op de slimethermostaat

Deze is aangesloten, bedraad met de com/no aansturing van de slimme thermostaat in de woonkamer. Deze was bedraad aangesloten (ingesteld D7 ebus vaillant) rechtstreeks aan de ketel. afgelopen vrijdag een draadloze ontvanger bij de ketel gemonteerd. Bedraad een aan de ketel aangesloten en die naar de slimme thermostaat woonkamer los gekoppeld.
Systeem ook ingesteld volgens optie2 van de aansluit schema's

Als ik warmtevraag heb in de woonkamer gaat de klep ook open en ketel branden. Ook kan ik los hier van een andere slimme thermostaat knop bedienen in een andere kamer.

Echter wat me direct opvalt is dat de ketel niet meer netjes modulerend reageerd en bij warmte vraag of het nu 1 of 2 streepjes op vol vermogen naar max ingestelde temperatuur van 50 graden gaat, Dit had ik nooit en kost dus veel extra gas.
2e euvel is de pulserende klep. heel irritant, klopt moet gewoon open blijven bij wartme vraag en pas dicht gaan bij geen warmte vraag,

Herkent iemand beide issues en is dit al dan niet door tado zelf op te lossen?

Antwoorden

• Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator
    1. draadloze ontvanger kan ook als bussturing aangesloten worden. Effe opnieuw doen dus.
    2. Ja dit is vaak benoemd op dit forum, en geen oplossing voor.
  • Ik heb alle opnieuw gedaan, zoveel instellingen zijn het niet, maar werkt nog steeds niet goed,

• Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Je kunt een chat doen met de servicedesk als het systeem volgens jou niet goed werkt.

• ja gaat erg traag met hun dat ze reageren en monteur (via 2e contact persoon, was al iets opgeschakeld) zag dat er vreemde getallen vanuit cv kwamen en communicatie niet goed was.

Alles gisteravond op nieuw ingesteld in monteurs menu (al meer maals gedaan) en leek het nu wel goed te gaan. Zag de aansturing van de klep en cv ketel brande niet meer op vol vermogen, gewoon zoals het was.

Kon het echter niet meer in de gaten houden omdat de temperatuur al goed was in de woonkamer voor de rest vd avond.

Dacht dan kijk ik vannochtend even, zie ik tot mijn schrik dat cv niets doet, staat niet aan en tado doet niets. TAdo app laat ook offline zien. Kom ik er achter dat er in de wijk een stroomstoring is en Ziggo (internet) ligt er uit bij ons.
    Dus geen internet geen verwarming? Dit omdat de slimme thermostaat niet meer bedraad is met de ketel rechtstreeks in de nieuwe situatie? Daar ben ik niet blij mee en niet verwacht.
    Dit wordt zojuist bevestigd. De stroomstoring is net voorbij, ik heb weer internet/wifi en zie de TAdo weer online en ook cv is weer aan…

niet heel handig dit. Is dit niet anders op te lossen? Lees er niets over, hebben anderen dit niet of is het nooit door iemand opgemerkt?

• Douwe
    Douwe Volunteer Moderator

"

Dit omdat de slimme thermostaat niet meer bedraad is met de ketel rechtstreeks in de nieuwe situatie? Daar ben ik niet blij mee en niet verwacht.

"

Dit heeft niets met je internet storing te maken. De draadloze ontvanger communiceersd via radio signalen met je Tado bridge. De verwarming werkt dan gewoon, alleen setpoints via de APP of slimme schema's komen niet meer door. Je kunt nog wel handmatig op je thermostaat een gewenste temperatuur instellen, en dan zal je ketel aan gaan.

• A zo. Handmatig had ik inderdaad niet bedacht.
    Bedankt voor de tip