Thermostatische knop vloerverwarming verdeler
Beste Tado Community,
Sinds kort een nieuwe woning met vloerverwarming op de benedenverdieping. En in de rest van het huis gewoon radiatoren. Nu wil ik mijn Tado V3 systeem uit mijn oude woning hier instaleren en het is mij niet helemaal duidelijk hoe ik om moet gaan met de vloerverwarming. Heb al een hoop forum treads doorgelezen maar snap het nog niet helemaal. Ik lees veel over de groepen van de vloerverwarming los van elkaar besturen maar dit is bij mij niet nodig, de vloerverwarming is voor de woonkamer en die zie ik gewoon als één groep/ruimte.
Kan ik niet gewoon de thermostatische knop van de vloerverwarmingsverdeler vervangen met een Tado knop. De Slimme Thermostaat hangt in de woonkamer dus die fungeert als temperatuur Sensor.
Hoor graag
Beste Antwoord
-
NEE dat kan niet. Die knop beschermt de vloer tegen te hoge temperatuuur. Je ziet ook een "draad" (capillair) van de knop naar de bovenste balk van de verdeler lopen. Daar wordt de watertemp gemeten (en niet de luchttemp, wat tado knop zou doen)
Je moet een extra klep (voorkeur) of ventiel plaatsen en die met tado aansturen.0
Antwoorden
-
Oke, zoiets dacht ik al maar in de berichten op het forum kon ik niet direct een eenduidig antwoord vinden. Ik zou dus een extra radiator afsluiter op de toevoer buis moeten zetten nog voor de vloerverwarmingsverdeler.
0 -
Radiator knop, liever een klep
in de rechter verticale buis0 -
Wat bedoeld u met een klep? Ik dacht aan een thermostatische radiator afsluiter (afbeelding 1) zodat hier dan vervolgens een Tado knop op gezet kan worden. (afbeelding 2 de 2 buizen, links afvoer en rechts aanvoer).
0 -
Lees even de andere topic over vloerverwarming want jouw "idee" is al tientallen keren geopperd en bediscussieerd.
En kijk op de Tado site naar de aangeraden oplossing voor vloeverwarming.
-1