w.Intercom = i;Vraag aansturing vloerverwarming badkamer — tado° Community

Vraag aansturing vloerverwarming badkamer

Hallo, ik zoek tips. Ik heb een verwarmingssysteem met 3 zones. 2 zones voor vloerverwarming op de begane grond met elk een bedrade thermostaat die een zoneklep bedient en 1 zone met zoneklep voor de bovenverdieping. In deze zone bevinden zich 4 radiatoren (slaapkamers) en 1x aftakking vloerverwarming voor de badkamer. De zone voor de bovenverdieping wilde ik aansturen aan met een Tado draadloze ontvanger op de zoneklep, 4x radiator thermostaat voor de slaapkamers en draadloze thermostaat in de badkamer in combinatie met radiator thermostaat op de aanvoerleiding voor de badkamer.
Nu kwam ik er tijdens de installatie achter dat de aanvoerleiding een RTL ventiel bevat ipv standaard ventiel, waar je geen tado radiator thermostaat op kunt monteren. Op dit moment heb ik dus alleen een thermostaat en geen afsluiter, en verwarmt de badkamer mee als er warmtevraag in een van de slaapkamers is. Daarom wil ik een extra ventiel op de aanvoerleiding van de vloerverwarming laten plaatsen om de tado radiator thermostaat alsnog te kunnen gebruiken.
Mijn vraag aan jullie is: is dit de beste oplossing of hebben jullie nog andere suggesties. Alvast bedankt

Reacties

• Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Mijn vraag aan jou is: heb je deze vraag hier gedumpt als 1e kennismaking met het forum, of heb je eerst eens een paar artikelen gelezen en/of wat zoekopdrachten geprobeerd?

• Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator
    Je kan wellicht het RTL ventiel vervangen door een normaal thermostatisch ventiel. Dat lijkt me het eenvoudigst.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Die opmerking had ik van jou niet verwacht Andreplusplus!

RTL ventiel van een vloerverwarming mag je nooit weghalen of vervangen door Tado kraan!

• Ik heb meerdere zoekopdrachten losgelaten op het forum, maar helaas geen antwoord gevonden. Alles doorlezen op het forum is niet te doen
  • Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator
    4 december aangepast
    @Rob2 Oei! Dan ben ik abuis, maar ik dacht het om een RTL ventiel op de badkamer radiator ging.