Draadloze temperatuursesnor reageert niet op schema
Beste forumleden,
Sinds afgelopen week heb ik een draadloze temperatuursensor aan de keuken toegevoegd. Deze sensor pakt echter het schema niet op, dus 's ochtends een koude keuken.
Configuratie: 1 zoneregelaar (bedrade thermostaat in de woonkamer met 1 slimme thermostaatknop, in de keuken 2 slimme thermostaatknoppen en een draadloze temperatuursensor, alles Tado. De sensor en de knoppen zitten in dezelfde ruimte, zowel fysiek als in de app.
Instellingen: de draadloze thermostaat is ingesteld als meettoestel met de bedrade thermostaat als zoneregelaar. De handmatige bediening werkt. Temperatuur op draadloze sensor omhoog: ketel springt aan, knoppen sturen open, keuken wordt warm, tot de eerst volgende stap in het verwarmingschema: temperatuur gaat naar beneden, ketel gaat uit, knoppen sturen dicht. En dat is het dan. Bij de volgende warmtevraag in het schema gebeurt er niets. Welke instelling zie ik over het hoofd?
Met dank,
Geert
Antwoorden
-
Instelling van de kamer, handmatig bediening op het apparaat?0
-
Meettoestel is de draadloze temperatuursensor
Zoneregelaar is de bedrade thermostaat.
Handmatige bediening op het apparaat: "tot de volgende automatische verandering"
0 -
Is er wel een schema ingesteld?
Tot de volgende automatische verandering betekent dat er wel een verandering in gewenst waarde moet zijn.
Dus 2 tijdsblokken met dezelfde temperatuur is geen verandering0 -
er zijn wel degelijk verschillende tijdblokken qua temepratuur, maar ik zie nu wel dat het doordeweekse tijdblok pas begint om 07:00, dan is het logisch dat de verwarming het om 06:15 niet doet. Ik heb dat inmiddels aangepast, ik kom morgen even terug met een update.
0