w.Intercom = i;Welke apparaten als temperatuurmeter? — tado° Community

Welke apparaten als temperatuurmeter?

Vero020
Vero020
1 december aangepast in Algemene vragen en opmerkingen
Kan een Tado losse radiatorknop of een bedrade of draadloze thermostaat als slimme temperatuursensor werken?

Of een ander slimme thermometer.

Tado setup is verder compleet, beneden bedrade thermostaat die de ketel aanstuurt en twee slimme radiatoren. Bridge aan de router. Boven dus 1 slimme radiator.

Ik vraag het uit kostenoverweging. Deze dingen heb ik al in huis.
Getagd:

Reacties

• Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator
    Ja, dat kan. De knop moet je wel eerst goed op een radiator calibreren.
  • Ha, fijn!

Waar is dat voor nodig?
  • Andreplusplus
    Omdat de knop niet functioneert als die niet eerst door de calibratieroutine heen is. Dan blijft hij wachten totdat dat gedaan is.
  • Dank je. Misschien werkt het hier omdat het tweedehands is.

Konden de andere opties ook? Een thermostaat of thermometer van ander merk?
  • Andreplusplus
    Andere merken gaan niet werken met tado. Je kan tado wel integreren met home automation systemen, maar dat is een onderwerp op zich.
  • Ok, jammer en dank je.

• Moet ik iets speciaals doen om een tweede slimme thermostaat alleen te gebruiken als temperatuursensor?

Ik neem aan t zo instellen dat hij wel het kamer-meettoestel is en niet de huis-zoneregelaar.

Verder nog iets?

(Als ik hem eerst gepaired krijg. Zie andere topic.)
  • Andreplusplus
    Toevoegen aan de ruimte in de app. Als daar al een thermostaat is, dan wordt ie vanzelf tempsensor. Vervolgens even checken bij de kamer of deze inderdaad als meettoestel staat genoemd, zonodig aanpassen.
  • Toevoegen aan de ruimte, hoe doe ik dat?

In mijn ervaring kun je alleen gewoon toevoegen, dan maakt de app een nieuwe ruimte met het apparaat erin, en moet je daarna alles naar die ruimte verplaatsen en de naam veranderen. 🤦🏼‍♀️
  • Andreplusplus
    22 december aangepast
    Bij toevoegen vaneen apparaat kun je een al bestaande kamer kiezen uit een lijstje
  • Is dat aan het begin of het eind van het toevoegen?

Ik heb het nog nooit gezien. Bij start toevoegen is het er zeker niet kan ik bevestigen.

Mijn app lijkt up to date in de play store.

🤷‍♀️
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Configureren kun je beter doen met een computer en dan via de app.tado.com website…

• Andreplusplus
    Toevoegen: Instellingen, Kamers&Apparaten, Apparaat toevoegen
    Scan de code of type het in. Dán krijg je de vraag om een kamer in te vullen.
    Typ niks in, maar kies een bestaande kamer door op het veld te klikken en te selecteren uit het lijstje.
  • Die vraag krijg ik niet... óók niet op de website. Waar de QR code niet wordt herkend trouwens, handmatig ingetypt.

Misschien na het pairen. Maar ja, zie andere topic van mij. Pairen doet hij niet.
  • Heb jij misschien Apple, @Andreplusplus