w.Intercom = i;Tado Slimme Thermostaat X en Slimme Radiatorknop X — tado° Community

Tado Slimme Thermostaat X en Slimme Radiatorknop X

Ik heb de Slimme Thermostaat X - Multi-Room Starterskit gekocht en geïnstalleerd. Mijn CV Ketel is een recente ATAG welke opentherm ondersteund. Ook de bridge heb ik aangesloten, daar viel niet veel mee te doen, maar die werkt of althans zo zegt de app. Gisteren heb ik dan ook de Slimme Radiatorknop X aangesloten. Volgens het schema hoef ik geen adapter te gebruiken, dus heb hem erop gedraaid, en geconfigureerd en volgens de knop zelf en de app moet alles goed werken. Het duurde een tijdje voordat de knop gelijk stond aan de daadwerkelijke tempratuur in de kamer dus dacht ik geen test doen en zet de knop op een hogere temperatuur in de verwachting dat dan de CV ketel het signaal zou krijgen en warm water door de pijpen stuurt zodat die kamer op temperatuur gaat komen. Net zoals hij dit doet beneden waar de Slimme Thermostaat X hangt. Dit was ook exact waarom we Tado hebben aangeschaft om niet afhankelijk te zijn dat de Cv beneden aanslaat om warmte in een kamer te krijgen.

.

Gaat er nou iets fout en zo ja, wat kan ik er aan doen of heb ik de hele werking van het systeem verkeerd geïnterpreteerd dat je niet per kamer de CV-ketel kan aansturen als je de kamer wil verwarmen.

Beste Antwoord

• Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator
    Antwoord ✓
    Dan weet ik het zo op afstand niet. Ik adviseer je contact op te nemen met de supportdesk, zij kunnen in je systeem meekijken.

Antwoorden

• Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator
    Wat je wil kan uitstekend met tado.
    Als alles in orde is, zoals je schrijft, wat gaat er dan mis?
    Alleen de kamer met knop wordt niet warm? Dan moet je even kijken of in de app in die kamer de zoneregelaar wel ingesteld is op het serienummer van de thermostaat .
    Daarna zul je merken dat ook de woonkamer mee verwarmd wordt. Naast een thermostaat heb je ook daar knoppen nodig.
  • Hoi Andre,

Wat er mis gaat is dat de CV Ketel niet aangaat op het moment dat ik de temperatuur aanpas in de slaapkamer. Kortom, ik kan zeggen dat het 25 graden moet worden in de slaapkamer meer de CV Ketel reageert niet. CV Ketel reageert enkel als ik in de woonkamer op de slimme thermostaat de temperatuur aanpas.

In de slaapkamer staat bij de zone het serienummer van de thermostaat en die staat ingeschakeld (blauw vinkje erachter).