w.Intercom = i;Vervanging CV ketel — tado° Community

Vervanging CV ketel

onze oude Remeha Avanta CW4 uit 2008 is nu vervangen door een Remeha Tzerra Ace-Matic 28c. De Tado thermostaat (ca 10 jaar oud?) lijkt prima te werken. Mijn vraag is nu of de thermostaat toch opnieuw moet worden ingesteld?

Beste Antwoord

• Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator
    Antwoord ✓
    Dat weet ik niet, maar ik neem aan van wel, want zit aan je account, niet aan de thermostaat.

Antwoorden

• Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Waarschijnlijk niet. Als alles goed werkt dan alleen de vraag: laat je thermostaat klik geluiden horen of niet? Indien niet dan staat ie al op modulerend, hoor je wel geklik dan is het wellicht mogelijk de boel te optimaliseren maar dan moet je wel een beetje snappen wat je doet.

• de thermostaat klikt inderdaad. Daarom de vraag of modulerend veel beter is en zo ja graag advies over wat dit precies is en hoeven te stellen.

• Andreplusplus
    Modulerend is beter. Sluit aan op de ketel, connector R-Bus M2, contact 7 en 8 en op tado op + en -, volgorde maakt niet uit.
    Verwijder de thermostaat uit de app envoeg opnieuw toe. Doe alsof de oude thermostaat een Opentherm type was, bijv Honeywell Round T87M Modulation.
  • ga ik binnenkort proberen. Nog wel een extra vraag: Als ik de thermostaat opnieuw invoer blijft de huidige (gratis) Geofencing dan bestaan.

• Dank voor de snelle reacties. Ga het binnenkort proberen.

• Andreplusplus
    Helaas, door "antwoord accepteren" wordt de volgorde door elkaar gegooid, waardoor deze thread nu een beetje raar leest
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Ja dat is een beetje een domme feature van dit forum… men zou de artikelen op dezelfde volgorde moeten laten met dan een link naar het gemarkeerde antwoord (of antwoorden) bovenin onder de vraag…

• Ja kwam ik inderdaad ook achter. Inmiddels de thermostaat om gezet naar modeleren en e.e.a. schijnt te werken. Nogmaals dank en wat mij betreft kan deze topic worden afgesloten, maar weet niet hoe. Kan 123 geen knop of link vinden?