Nefit topline compact hr en moduline 100
Hallo, ik heb recent het tado x startpakket gekocht meet de veronderstelling dat dit compatible zou zijn met mijn huidige system.
Nu was ik bezig met de installate van de tado x en krijg ik de melding in de installatieguide(de app) dat mijn system niet compatible is.
Er zijn nu twee draden verbonden aan mijn huidige thermostat (de rc en de rh). Deze draden gaan bij de ketel via de oranje connector de ketel in.
Is mijn hele system niet te verbinden met het tado x systeem?
Ik ben redelijk handing, is er een manier hoe ik dit zelf aan zou kunnen sluiten?
Groeten, Wouter
Beste Antwoorden
-
Tado X support alleen OpenTherm niet het EMS protocol wat deze ketel gebruikt…
Nouja, je kunt het als aan/uit aansturing aansluiten maar dan moet je wellicht in de ketel andere aansluitpunten gebruiken, misschien in het configuratie menu wat aanpassen, en in ieder geval op de Tado de COM/NO aansluitingen gebruiken ipv de +/- en hem als vervanger van een Honewell Round aan/uit thermostaat configureren.
0 -
Met de Nefit EMS OpenTherm converter aan de ketel koppelen werkt de TADO X bij mij sinds een paar dagen goed met de Nefit Topline Compact ketel.
0 -
@Onzenuub thanks! Dit heeft het opgelost.
Ik heb het eerst met de COM/NO verbinding gebruikt en dit werkte prima maar moduleerde natuurlijk niet. Ik heb nu een opentherm converter aangeschaft en dit werkte meteen.
Ik heb alleen de kabels hoeven aan te sluiten en het werkte meteen. Ik hoefde nieteens iets te configureren in het tado systeem.
Bedankt voor de hulp!0
Antwoorden
-
Het zou Tado sieren als er een omschrijving komt waarin uitgelegd wordt hoe de Nefit converter aangesloten wordt. Het is enkel en alleen een paar draadjes vastmaken en een oranje blokje plaatsen. Kind kan de was doen0