Temperatuur bedrade thermostaat lager instellen dan bij de slimme radiatorknop
Ik ben nieuw hier op dit forum. Ik heb sinds enkele dagen 'auto assist' gekocht en nu zie ik ineens veel meer info, zowel in 'Care & Protect' als Energy IQ. Dat is mooi! Maar het levert ook wel weer nieuwe vragen op.
De installatie bestaat uit een bedrade thermostaat en 4 slimme knoppen om de radiatoren aan te sturen. Nu hangt de thermostaat in kamer met een radiator-met-knop (met ongeveer 3m afstand). Op beide apparaten in die kamer is dezelfde temperatuur ingesteld (18.5). Ik zie in de verbruikscijfers dat de thermostaat meer activiteit heeft dan de radiator (22 % om 16%), en dat de thermostaat vrijwel altijd actief is.
Ik vraag me af of in geval dat de sturing in een huis volledig via de slimme radiatorknoppen gaat, het wenselijk is om de thermostaat temperatuur een paar graden lager te zetten?
Reacties
-
Als je een thermostaat en slimme knoppen in dezelfde ruimte hebt dan moet je die ook als 1 ruimte in het systeem configureren.
LET OP: een aantal ruimtes met dezelfde naam dat is NIET 1 ruimte!
Je hebt waarschijnlijk je thermostaat in een ruimte "woonkamer" staan en je knop ook in een ruimte die "woonkamer" heet.
Dat is niet goed. Je moet die knoppen toevoegen aan de ruimte die je wilt door de drop-downlijst te gebruiken en de juiste ruimte te kiezen. Je hebt dan uiteindelijk 1 tegel en je kunt de temperatuur maar op 1 plek instellen.
0 -
Dank, ik ga het proberen. Kan ik dit soort practische tips ook ergens op de Tado-site vinden?
0 -
Om het goed te krijgen moet ik waarschijnlijk de slimme-radiatorknop binnen de app verwijderen, en dan opnieuw toevoegen?
0 -
Dat is 1 manier. Je kunt em wel verplaatsen maar dan zit je er mee dat je niet goed kunt zien waarheen je hem verplaatst. Evt kun je eerst de ruimte waar die nu zit een andere naam geven en daarna de knop verplaatsen naar de goede ruimte.
Als je een computer gebruikt via
dan is het allemaal wat duidelijker dan op een telefoon.0 -
Het lijkt er op dat het gelukt is. Dank!
0