Intergas HReco vraag
Hi,
Ik heb nu beneden vloerverwarming en boven radiatoren. Dat werd aangestuurd door een thermostaat boven en beneden.
Nu krijg ik morgen ook Tado boven voor de radiatoren. Dus ik heb beneden een thermostaat rechtstreeks op de zoneklep aangesloten, een draadloze sensor in de woonkamer om de temperatuur te meten en dan boven alle radiatoren met tado knoppen en een draadloze ontvanger aan de ketel als cobtroller.
Maar mijn ketel staat bij punt A uit onderstaand schema op 7. Dus HT/LT regeling. Moet ik die dan laten staan of moet ik dat anders gaan instellen nu? Mij een beetje onduidelijk…
Beste Antwoord
-
Topic mag dicht. Je kan het gewoon aan laten staan en de klep werkt dan naar behoren. Net getest na installeren van alle radiator knoppen :)0
Antwoorden
-
HT/LT regeling, dan had je dus 2 thermostaten om de ketel aan het werk te zetten. LT beneden, vloerverwarming = aan/uit en HT boven, radiatoren, modulerend.
Ik zou dan beneden een bedrade thermostaat toepassen, aan/uit ingesteld en verbonden met de ketel-LT.
Klep van vvw is overbodig, kan altijd open staan (of wordt in de oude situatie door de ketel aangestuurd???).
Boven thermostaat vervangen door bedrade tado thermostaat met de juiste (modulerende) instelling, aansluiten op ketel-HT.0 -
Het zat anders. Vloerverwarming beneden zat op bekabelde thermostaat op OpenTherm modulerend.
Boven zat op een draadloze thermostaat. Die kan je gewoon koppelen aan zo een Intergas zonder extra module. Die deed de radiatoren draadloos, dat zal intern wel via aan/uit gaan ofzo. Geen idee eigenlijk hoe dat draadloos werkt.
Je hebt in deze ketel ook geen aparte temperatuur instelling voor HT en LT. Hij stuurt als HT warmte vraagt ook een bepaalde temperatuur water naar het LT gedeelte.
Maar die klep was zeker niet overbodig want dan zouden alle radiatoren ook warmte gaan geven als me vloerverwarming beneden warmte zou vragen. Die klep zit gewoon op de ketel met 230v dus ketel stuurde de klep aan.
Maar ik heb daarna altijd gewoon beneden bedrade Tado Thermostaat gehad alleen nu ben ik ook boven alle radiatoren aan het voorzien van Tado knoppen, dus toen moest die bedrade Tado thermostaat de klep gaan aansturen, en moest ik boven aan de Tado knoppen en draadloze ontvanger en heb ik dus die draadloze honeywell boven moeten ontkoppelen. Vraag me dus alleen af wat ik met die instelling moet doen op de ketel.
De setup hoe alles nu zit is verder gewoon goed qua apparatuur.
0 -
Ik heb je een prive berichtje gestuurd Andre. Het werkt voor 95% behalve de klep, die doet nu niet wat die in mijn beleving zou moeten doen.
0 -
Je moet de thermostaat in "trapkast" verplaatsen naar "woonkamer", dan gaat die zich houden aan de temp van de draadloze sensor (check na verplaatsing dat de sensor het meettoestel is voor woonkamer)0
-
Dat is het mooie. Volgens die support kerel van Tado kunnen de draadloze sensor en de bedrade thermostaat niet in dezelfde kamer gezet worden. De app laat dat ook niet toe. Elke kamer man maar 1 thermostaat, draadloze temp sensor of draadloze ontvanger hebben.0