w.Intercom = i;Tado X in combinatie met Junkers Cerapur smart en IPM — tado° Community

Tado X in combinatie met Junkers Cerapur smart en IPM

VixVDG
VixVDG
26 november aangepast in Algemene vragen en opmerkingen
Hi! Ik heb een Junkers Cerapur Smart ketel en ondertussen ook een startpakket van Tado X.
Nu heb ik al de gelezen dat ik een EMS/OT converter nodig heb om deze te doen communiceren. Deze is dan ook aangeschaft.

Nu vraag ik me in eerste instantie af waar ik deze moet bevestigen, daar de beperkte handleiding niet strookt met mijn opstelling…

Aan mijn Junkers ketel komt via een buskabel de Junkers buitenvoeler binnen.
Daar waar ik volgens het meegeleverde schema de converter moet plaatsen (aansluiting thermostaat), zit momenteel een buskabel die naar de IPM 1-2 (Junkers zonemodule) gaat.
In deze module is een buskoppeling naar de Junkers Internet gateway, waar ook de bestaande thermostaat via bus binnenkomt.
In de IPM komt nog de thermostaat van de vloerverwarming+ pomp binnen als ik me niet vergis.

Iemand die me kan helpen met een werkende opstelling waarbij mijn ketel en Tado x kunnen werken? 😅
Getagd:

Antwoorden

• Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator
    Junker werkt volgens mij met HT-Bus, niet EMS. De EMS-OT converter gaat je dus niet helpen.
    Maw is volgens mij niet mogelijk met tado X, tenzij je aan/uit sturing wil toepassen. Maar omdat je al zo'n IPM ding hebt, lijkt me dat niet.
    Gauw ruilen voor V3+!
    En dan weet ik zo 1-2-3 niet hoe je dat samen met de IPM aan moet sluiten....