w.Intercom = i;Compatibiliteit - Slimme Thermostaat X - Bosch Condens 2300i W — tado° Community

Compatibiliteit - Slimme Thermostaat X - Bosch Condens 2300i W

Omdat Tado aangeeft dat de Slimme Thermostaat X compatibel is met zo goed als alle Bosch-toestellen, heb ik die ook aangeschaft.

De controller (Bosch CRC200) van mijn cv-ketel (Bosch Condens 2300i W) blijkt echter niet compatibel.

De cv-ketel staat in de kelder waar het veel kouder is en directe bedrading tussen de ketel en de Slimme Thermostaat X is niet mogelijk.

Graag verneem ik dan ook enkele goedkope opties om de Slimme Thermostaat X alsnog te kunnen gebruiken.

Antwoorden

• Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator
    25 november aangepast
    Relais aansturing werkt met deze ketel, Opentherm niet.
    De bedrading moet als volgt aangesloten worden.
    Zoek de stekker op de ketel met het huisje symbool, en sluit de thermostaatdraden aan op contact 1 en 2.
    Op de tado thermostaat sluit je de draden aan op de contacten NO en COM. Het maakt niet uit in welke volgorde.
    Verwijder de thermostaat uit de app.
    Dan thermostaat opnieuw in app toevoegen, nauwkeurig alke stappen volgen (bedrading heb je al goed zitten, dus je hoeft niets met stickertjes te doen).
    Bij het aangeven welke thermostaat je vervangt, doe of je een On/Off thermostaat had. Bijv. Honeywell Round T87G on/off of KPS on/off.