Mijn Setup voor vloerverwarming met radiatoren juist of niet optimaal ??
Goeiendag,
ik heb nu net 4 dagen vloerverwarming liggen en ook nog radiatoren in mijn huis.
Ik heb Tado X radiatorknoppen beneden in de kamers. En boven in de woonkamer VW.
Een draadloze temp.sensor meet de woonkamer en als er warmtevraag is geeft deze een seintje aan de draadloze ontvanger die op haar beurt de zoneklep opent van de vloerverwarming. Nu viel mij op dat als de radiatoren in de rest van het huis niks vragen gaat de zoneklep wel open maar geen warm water.Enigzins logisch omdat er niks is wat de ketel (remeha calenta) aanstuurt. Nu heb ik de draadloze sensor gelinkt aan mijn bedrade tado thermostaat en nu komt er wel warm water door.
Alles lijkt te werken maar ik vraag me af of dit de juiste (optimale) setup is.
Beste Antwoorden
-
Dus je situatie samengevat:
Ketel → bekabelde thermostaat
Vloerverwarmingsklep → Draadloze Ontvanger + draadloze thermostaat
Radiatoren → Slimme Radiatorknoppen.Alle kamers kunnen warmte vragen bij de ketel
Enkel de vloerverwarming-kamer kan warmte vragen bij EN ketel EN vloerverwarmingsklep.Volgens mij heb je dit zo juist ingesteld. Ik zie niet in hoe ik dat anders zou doen.
Voor iedereen die meeleest: voor tado X kan je meerdere zoneregelaars aangeven per kamer, wat hier gebeurd is voor de vloerverwarmingskamer. Bij V3+ maximaal 1 externe zoneregelaar per kamer.
0 -
Bedankt voor jou reply Rob dit is inderdaad juist samengevat.
Ik was bang dat ik draadloze ontvanger op de ketel moest aansluiten en bedrade thermostaat op de zoneklep en dan nog door tado op aan/uit laten zetten en de ontvanger op ebus. (dingen waar ik totaal geen verstand van heb)
Ik denk (omdat nog niks definitiefe plek heeft) de draadloze sensor op te hangen in de WK en de bedrade thermostaat ergens onder me ketel te plakken ??
Het orginele plan was om helemaal geen thermostaat aan de muur te hangen en alleen aansturen met een Rithum switch. Helaas hebben hun tado X update nog niet uitgevoerd.
Dus voor mij was dit de beste optie. Fijn dat jij die voor mij wil bevestigen dank daar voor.
0