Tado X koppelen aan Google home
Hoe krijg ik mijn thermostaat en de knoppen zichtbaar in Google home?
Antwoorden
-
Die ene koppeling bedient het Tado systeem. Je koppelt dus niet de aparte knoppen, je koppelt ruimtes waarin zich een thermostaat en/of knoppen bevinden.
0 -
Het Tado systeem is niet te bedienen vanuit Google home. Ik zie alleen één losse thermostaatknop in de apparaten lijst. Namelijk de knop waar de functie "koppelen" bij staat.
Als ik probeer de Tado account aan Google home te koppelen, kom ik tot aan het moment dat volgens mij de apparaten moeten worden toegevoegd. Dan krijg ik de melding dat Google geen compatibele apparaten heeft gevonden in de Tado account en wordt het koppelen zonder succes afgesloten.0 -
Losse qr codes scannen vanuit Android lukt niet. Mijn telefoon draait Android 15. (Pixel 8pro). Of moet ik ze allemaal eerst loskoppelen van Tado en dan na een fabrieksreset eerst koppelen aan Google home en dan pas aan Tado? Dat zou bijzonder zijn omdat één knop wel de koppelfunctie heeft.0
-
Is het bereik goed van de tado thermostaatknop tov de tado bridge ?
Ik heb ook vage klachten gehad met het koppelen, bij mij lag het aan het feit dat ik een Experiabox V12 heb van KPN. Sommige hiervan hebben moeite met IPv6. Ik heb IPv6 uitgezet op deze router en nu werkt het nagenoeg allemaal vlekkeloos. Het koppelen, wanneer dit via Matter gaat, werkt namelijk via IPv6.
Experiabox V10 kan ook problemen hebben met IPv6 overigens.
Ik twijfel of dit het probleem bij jou is. Maar wou het toch even aangeven.0 -
Dag Jarno_G. Hier heb ik idd een kpn experia box. Daarachter draait een mesh systeem van TP-Link waarop alles zit aangesloten op 2.4Ghz. Ik zal dit vanavond toch eens testen aangezien het een kleine moeite is om te proberen.0
-
Ik heb er ook Deco's achter zitten. Maar ik had achteraf ook meer problemen voor tijd. Apps welke traag laden of soms helemaal niet wanneer ik op de wifi zat. Het probleem was verholpen met het uitzetten van IPv6.
Je hebt wel kans dat je al je Tado spul opnieuw moet toevoegen aan de app. Maar als het daarna werkt dan is het goed.0 -
@Jarno_G helaas was het uitzetten van IPv6 niet de makkelijke instant oplossing. IPv6 blijft even uitgeschakeld en van de week ga ik alle thermostaatknoppen en de bedrade thermostaat overnieuw aanmelden om te kijken of dat werkt.0
-
Dat was ook de tweede stap idd. Had je nog getest of je IPv6 uberhaupt werkte voordat je het uitschakelde ?
0