Batterijen (te) leeg terwijl app status groen is?
Hoi allemaal,
Heb sinds ca 1 maand tado (v3) radiator thermostaat kranen. Had laatst het volgende probleem:
In het slim schema staat temperatuur ingesteld op 16 graden. Temp zakt naar 15.9 en systeem start de cv. Echter de radiator werd niet warm. Cv brand wel een uur voordat de radiator eindelijk warm wordt. Had het idee dat tado de (heimeier) kraan niet (ver genoeg?) open zet. Als ik hem 2 graden hoger zet werkt het wel. Heb diverse discussies hierover op forum gelezen dat (afhankelijk van het merk kraan) de minimale opening te weinig is. Had ook al met wd40 kraan gesmeerd.
Contact met support desk gehad en zij beweerden dat de batterijen te leeg zijn, terwijl de status in de app gewoon ok is. Caliberen en meerdere graden omhoog werkt ook gewoon. Batterijen zaten bij de thermostaat van een maand oud.
Heb de batterijen vervangen en het lijkt nu beter te werken.
Heb hun gevraagd om ook mijn andere 4 thermostaten te controleren en die moeten volgens hun ook vervangen worden. Spanning zat volgens hun tussen de 2.4 en 2.8 V.
Nu vraag ik me af:
Is dit een bekend probleem: batterijen moeten vervangen worden terwijl de app zegt dat ze nog ok zijn? Lees op het forum wel het omgekeerde.
Als dit zo is, hoe weet ik dan wanneer ik ze moet vervangen?
Ik lees ook dat je (bepaald type) oplaadbare kunt gebruiken. Die zijn (samen) 2.4 V. (Waarom) Levert dat dan geen probleem op?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Heb sinds ca 1 maand tado (v3) radiator thermostaat kranen. Had laatst het volgende probleem:
In het slim schema staat temperatuur ingesteld op 16 graden. Temp zakt naar 15.9 en systeem start de cv. Echter de radiator werd niet warm. Cv brand wel een uur voordat de radiator eindelijk warm wordt. Had het idee dat tado de (heimeier) kraan niet (ver genoeg?) open zet. Als ik hem 2 graden hoger zet werkt het wel. Heb diverse discussies hierover op forum gelezen dat (afhankelijk van het merk kraan) de minimale opening te weinig is. Had ook al met wd40 kraan gesmeerd.
Contact met support desk gehad en zij beweerden dat de batterijen te leeg zijn, terwijl de status in de app gewoon ok is. Caliberen en meerdere graden omhoog werkt ook gewoon. Batterijen zaten bij de thermostaat van een maand oud.
Heb de batterijen vervangen en het lijkt nu beter te werken.
Heb hun gevraagd om ook mijn andere 4 thermostaten te controleren en die moeten volgens hun ook vervangen worden. Spanning zat volgens hun tussen de 2.4 en 2.8 V.
Nu vraag ik me af:
Is dit een bekend probleem: batterijen moeten vervangen worden terwijl de app zegt dat ze nog ok zijn? Lees op het forum wel het omgekeerde.
Als dit zo is, hoe weet ik dan wanneer ik ze moet vervangen?
Ik lees ook dat je (bepaald type) oplaadbare kunt gebruiken. Die zijn (samen) 2.4 V. (Waarom) Levert dat dan geen probleem op?
Alvast bedankt voor het meedenken.
0
Reacties
-
Batterijen zijn al vaak besproken hier. Het is een mix van spanning en stroom leveren (Vermogen P=U×I).
Vaak klapt de spanning in als de batterij stroom moet leveren (motortje heeft wat vermogen nodig, vooral bij op gang komen). Dit is erger bij lage temperatuur. Dus onbelast meet je nog wel een goede spanning, maar zodra er vermogen geleverd moet worden niet (meer) voldoende.0 -
Dat weet ik allemaal en heb ook alle besproken zaken mbt batterijen gelezen.
Mijn vraag was: hoe kan het dat de app zegt dat de batterij status ok is, terwijl (volgens tado support) de batterijen vervangen moeten worden.
Wat heb je dan aan die status en hoe weet ik de volgende keer dan wanneer ik ze moet vervangen?0 -
Hangt ook af van de gebruikte batterijen.
Hier nu alles op die Eneloop batterijen
0 -
Vanwege de fluctuatie in spanning is het bepalen van batterij status lastig. Dit miet je dus in mijn ogen zien als een ondersteuning, niet per se als de waarheid.0