w.Intercom = i;Bijna hele systeem gaat offline V3+ — tado° Community

Bijna hele systeem gaat offline V3+

Als we niet thuis zijn gaat vaak op 1 radiator na het hele systeem offline. De radiator die niet offline gaat is ook zeker niet diegene die het dichtste bij de bridge staat.

Getagd:

Antwoorden

• Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator
    Je zult meer informatie moeten geven over je installatie en instellingen willen we kunnen helpen.
    Of he vraagt tado support, die kunnen zien wat je systeem doet.
  • Rob
    Rob Admin

Ik kan wat meer context geven. Toen ik het las had ik al een idee, en dat werd bevestigd door wat ik zag in het tado account dat bij het forum-emailadres hoort.

Wanneer plotseling (bijna) het hele account offline gaat terwijl de bridge online is, dan is dat een teken dat de zoneregelaar (voor die kamers) offline is. In het geval van @defendq4 geldt dat 1 kamer niet aangesloten is op de zoneregelaar in de instellingen van de app (=die kamer is zo ingesteld dat die de ketel NIET kan activeren), wat betekent dat die kamer niet offline gaat wanneer de zoneregelaar offline gaat. En de andere kamers dus wel.

De zoneregelaar is het tado-apparaat dat met een kabel is aangesloten is op de ketel (/klep/warmtepomp/etc). In dit geval de bekabelde thermostaat.

Het probleem hier is dus de draadloze verbinding van de thermostaat. Niet zo zeer de andere kamers.