Ketel gedrag Intergas icm Tado X
Ha,
Daar waar de ketel voorheen moduleerde, zie ik nu met Tado X een gasverbruik in stappen.
Is er een instelling die ik in Tado moet aanpassen?
0
Reacties
-
Is dit weer grafiek lezen voor gevorderden? Slimme meters geven gasverbruik aan per 5 minuten door, dus het verbruik van de afgelopen 5 minuten. Als je dit plot krijg je een grafiek met piekjes. Zou je meer meetwaarden hebben, dan verloopt het vloeiender, terwijl oppervlak onder de grafiek gelijk blijft.
Als ik het zo bekijk, zie ik een modulerende ketel, met een redelijk constant, laag gasverbruik. En ik denk dat je op gas kookt 🤔.0 -
De gas curve is gewoon anders dan met de plugwise thermostaat dus het ligt niet aan de gasmeter of P1 meter an Homewizard, waarvan je hier de grafiek ziet. We hebben geen gas in de keuken, dus ook niet voor het warme water.
0 -
Nou ja, ik zie een piek om 17.00, dan misschien de douche of een andere kamer? In de tado grafiek zie ik dat nl niet terug.
Andere thermostaat, andere grafiek hoeft toch niet zo gek te zijn? Het is een andere regeling.
Waarom denk je obv het gasverbruik dat de ketel niet moduleert?
Kijk anders eens een tijdje op het display van de ketel welke temperatuur of % die levert0