verwarmen werkkamer met tado thermostaat
ik heb in de woonkamer een bedrade tado thermosstaat en op elke radiator een tado-knop. Boven is een werkkamer met een tado-knop.
Ik wil graag de werkkamer verwarmen ook als de woonkamer geen warmte nodig heeft.
Het lijkt erop dat dat nu niet werkt en dus de werkkamer alleen verwarmd wordt als de woonkamer ook warmte heeft.
De verwarmingsinstallatie heeft geen zones.
Kan ik de werkkamer wel apart verwarmen?
Zo ja heb ik daar nog iets voor nodig of moeten de thermosstaat en/of knoppen van de versie v3+ zijn? Ik weet niet welke versie ik nu heb. Hoe kan ik dat controleren?
met dank voor jullie reactie/advies
Ik wil graag de werkkamer verwarmen ook als de woonkamer geen warmte nodig heeft.
Het lijkt erop dat dat nu niet werkt en dus de werkkamer alleen verwarmd wordt als de woonkamer ook warmte heeft.
De verwarmingsinstallatie heeft geen zones.
Kan ik de werkkamer wel apart verwarmen?
Zo ja heb ik daar nog iets voor nodig of moeten de thermosstaat en/of knoppen van de versie v3+ zijn? Ik weet niet welke versie ik nu heb. Hoe kan ik dat controleren?
met dank voor jullie reactie/advies
0
Antwoorden
-
Je hebt niets extra's nodig. Wel moet de zoneregelaar in de werkkamer ingesteld staan op het serienummer van de thermostaat. Dan moet het werken.0
-
dank voor je reactie.
In de kamers staat dezelfde zoneregelaar. Echter gister met lage vraag in de woonkamer wilde de werkkamer niet verwarmen.0 -
Vraag in woonkamer maakt niet uit.
Je moet werkkamer apart kunnen verwarmen.
Heb je inderdaad 2 tegels in de app (woonkamer en werkkamer)? (en nog wat meer, natuurlijk).
Stel het is 15° in de werkkamer, je wil 20°.
knop meet 15, geeft seintje aan thermostaat (daarom moet de zoneregelaar van werkkamer de thermostaat zijn). Thermostaat geeft opdracht aan ketel om aan te slaan.
Totdat het 20° is, dan stopt de ketel met verwarmen (tenzij woonkamer warmte nodig heeft) en gaat de knop in werkkamer dicht.0