Tado aansluiten op Nefit Trendline HRC25 /W4
Antwoorden
-
Wat zegt de app precies dan, wanneer je aangeeft dat je een Nefit Moduline 300 wilt vervangen door een tado X thermostaat? We genereren specifieke installatie instructies voor het vervangen van de oude thermostaat waarbij we zeggen welke kabel je waar moet aansluiten, mits we compatibel zijn.
Ik heb wel een sterk vermoeden wat de app daar zegt, maar misschien zit ik fout. Daarom mijn open vraag.
0 -
De app zegt dat ik een programmer heb geselecteerd en dat de bedrade Tado geen programmer kan vervangen, maar de draadloze tado wel. Dat klopt in mijn ogen niet aangezien ik gewoon bedrading heb lopen en bij de ketel hangt niks.0
-
Ik heb echt precies hetzelfde probleem.
Jullie website gaf echter wel aan dat dit kon, maar vooralsnog geen succes.0 -
De app wil vergelijkbare 'oude' apparaten vervangen door vergelijkbare tado apparaten.
- Bekabelde oude thermostaat → bekabelde tado thermostaat.
- Draadloze oude thermostaat met draadloze ontvanger → Draadloze tado thermostaat met tado draadloze ontvanger.
- Ketel opgegeven en uUberhaupt geen oude thermostaat opgegeven → app gaat ervan uit dat je geen bekabeling hebt, en dus een draadloze thermostaat (+ ontvanger) nodig hebt.
In de praktijk kan het ook anders, maar dan moet je zelf wat creatiever zijn of de hulp van support vragen.
In het geval van @AlishaVH is de Nefit moduline 300 gewoon een bekabelde thermostaat, die we (met V3+) rechtstreeks kunnen vervangen. Met tado X niet, omdat die moduline thermostaat en de ketel gebruik maken van een digitale 'taal' de niet compatibel is met X. Dat betekent dus, of omwisselen voor V3+, of de bekabeling IN de ketel aanpassen naar aan/uit.
Mijn indruk hier is dat alleen de ketel is opgegeven om te vervangen. Niet de oude bekabelde thermostaat. Wanneer je alleen de ketel opgeeft, dan gaat de app ervan uit dat er geen bekabeling is en je dus een draadloze ontvanger nodig hebt.
0 -
Nee, deze melding krijg je als je de moduline 300 thermostaat aangeeft. Hij zegt dan zelfs dat je een draadloze extension kit nodig hebt. (Die nergens los te vinden is)
Beetje balen dat jullie website aangaf dat het wel kon, en nu blijkt dat dat alleen aan/uit betreft.
Werkt het wel met die kit en/of een OT converter?
Gr,0 -
Precies zoals @lucvm aangeeft is het geval.
Met een V3+ zou ik wel een stappenplan kunnen volgen via de app dus? Ga niet zomaar de bekabeling aanpassen en we willen het makkelijk zelf kunnen doen.0 -
Het zou wel fijn zijn als de installatie wizard behalve specifieke merken en types thermostaten ook generieke keuzes zoals "aan/uit thermostaat" en "opentherm thermostaat" zou bevatten…
0 -
@Rob ik heb hier hetzelfde probleem en heb ook bekabeling lopen naar mijn Nefit moduline 100 thermostaat. Ik lees in jullie handleiding dat Tado X niet met EMS Bus kan communiceren, wat mijn Nefit Baseline ketel blijkbaar gebruikt. Kun je mij adviseren wat nu te doen mbt onderstaande opties?
- De ketel aanpassen naar aan/uit. Dan tevens de vraag hoe ik de draadjes op de Tado X moet aansluiten, want dat geeft de app niet aan?
- Een converter kopen. Ik lees in jullie handleiding dat ik dan een OpenTherm vertaalmodule moet kopen, zodat mijn ketel dus wel met Tado X kan communiceren. Is dit dan de juiste converter of bieden jullie ook een converter aan? > https://www.bol.com/nl/nl/p/nefit-bosch-easycontrol-adapter/9300000074347816/?Referrer=ADVNLGOO002063-S--9300000074347816&gad_source=5&gclid=EAIaIQobChMI96O6opyQigMVB5eDBx2dSy5gEAQYBiABEgIb7PD_BwE
Alvast bedankt!
0 -
Ik heb hem nu op aan/uit aangesloten. De opentherm module is een optie, maar ik heb in een ander topic gelezen dat dat ook nogniet helemaal lekker werkt.0