Schema stopt na temperatuur aanpassing losse radiatorknop
Ik heb al mijn radiatorknoppen ingesteld dat ze om de zoveel uur weer in temperatuur naar beneden gaan (in het geval we vergeten het zelf uit te zetten). Nu lijkt telkens het schema te stoppen als we de temperatuur van een individuele knop aanpassen. Maar ik wil dat het schema dan gewoon nog steeds door blijft lopen. Zoals dat bij mijn oude thermosstaat ook het geval was.
0
Antwoorden
-
Kijk in de Tado-App onder "Instellingen" dan "Kamers en apparaten" en klik op "*zone-naam*" bijv.: "woonkamer".
Daar kun je per zone instellen of hij het schema weer moet oppakken nadat je handmatig een wijziging heb gedaan.
Is dat wat je zoekt ?0 -
Het is genuanceerder: de instelling die Jarno noemt heeft betrekking op handmatige bediening van de knop of thermostaat.
In de app verschijnt er een paar seconden nadat je de instelling hebt gedaan een potloodje.
Tik er op en schuif de slider naar "zoveel uren/minuten", tot het schema of tot oneindig (nl. tot je weer met de hand terug zet).
Zet je het op schema, dan is de volgende *verandering* in het schema een reden om het schema te vervolgen. Maar stel je in op bijv 20°, en het volgende blok in het schema is ook 20°, dan gebeurt er niks. (bekende bug).
Ook andere automatische veranderingen (open raam, thuiskomen, weggaan) kunnen de tijdelijke instelling stoppen, waarna volgens schema wordt verder gegaan.0