Draadloze temperatuursensor heeft extra optie "apparaat koppelen"
Ik heb mij hele huis met Tado x ingericht en het werkt prima. Voor een aantal kamers heb ik een draadloze temperatuur sensor gekocht en ook die werken prima.
Nu heb ik vandaag nog een draadloze temperatuursensor toegevoegd aan een ruimte die een extra optie heeft "apparaat koppelen" (het zit onderaan bij de apparaat instellingen). Alle andere temeratuursensoren hebben die optie niet. Overigens werkt het wel verder goed.
Omdat ik dacht dat hij misschien geen verbinding had met mijn Tado matter bridge X heb ik de temperatuursensor al een keer verwijderd en een fabrieksreset gegeven en toen weer toegevoegd maar dat veranderde niets.
Weet iemand of dit normaal is ?
Antwoorden
-
Ik moet speculeren want ik heb zelf geen X, maar een draadloze tempsensor is eigenlijk hetzelfde apparaat als een thermostaat. En op een thermostaat sluit je normaliter de warmtebron of een zoneklep aan. Ik vermoed dat dat het is, en je dit in jouw geval kunt negeren.0
-
Hoi Andreplusplus, bedankt voor het antwoord, maar ik vraag mij af waarom alle andere draadloze temperatuursensoren dan niet die optie hebben.
Ik heb één bedraade temperatuursensor die inderdaad de zonezoneregelaar is waar ketel mee aangestuurd wordt, maar alle andere draadloze temperatuursensoren zijn op dezelfde manier geinstalleerd en hebben die extra optie niet.
0 -
Hey,
Apparaat koppelen wil zeggen dat je deze aan externe apps kan koppelen, bv Google home.
Mvg
1 -
Komt de Firmware versie wel overeen met de overige thermostaten ?
Ik heb Tado X met 1 bridgeX, 1 bedrade kamerthermostaatX en 5 slimme radiatorknoppenX. Ze geven allemaal de optie "Apparaat koppelen" met een mattericoontje wat ervoor staat. De bridgeX geeft deze optie niet wat logisch is.
Heb je de optie "Apparaat koppelen" wel, maar je hebt problemen met koppelen op zich,… Ga dan eens kijken of IPv6 het probleem kan veroorzaken zoals bij sommige KPN Experiabox V10 en V12 routers.
Matter werkt nl. via IPv6.Je kan testen of je IPv6 problemen hebt via deze link.
Bij mij geeft hij met deze test aan dat IPv6 het niet doet, maar ik heb het ook bewust uitgezet in mijn router. Door dit uitzetten heb ik de vervelende verstoring met het koppelen niet meer. Zit nu te wachten op een update van mijn firmware van de router (Experiabox V12 (KPN)).
Ik heb overigens ondanks het uitzetten van IPv6 alle boven beschreven onderdelen van Tado WEL gekoppeld met Home-Assistant via Matter.
Heeft u IPv6 AAN staan in de router, maar de test geeft aan dat u GEEN IPv6 heeft, dan zit daar uw probleem.0