Hoe kan ik op de slaapkamer van mijn zoontje zorgen dat het nooit kouder wordt dan 17 graden?
Ik heb een Tado thermostaat in de woonkamer hangen, die wordt verwarmd met vloerverwarming en de houtkachel. Zodra de houtkachel aanstaat is het zo warm dat de thermostaat niet meer gaat verwarmen, waardoor de kamer van mijn zoontje (op de 1e verdieping) erg koud kan worden.
Graag vind ik een manier om de kamer van mijn zoontje, waar een oude radiator hangt en geen slimme radiatorknop op kan, nooit onder de 17 graden te laten komen.
Tegelijkertijd wil ik niet dat mijn vloerverwarming op de begane grond ook aan gaat als het al 20 graden + is, in de woonkamer.
Dus zodra de verwarming aanspringt moet de vloerverwarming automatisch uitgedraaid kunnen worden. De temperatuur op de slaapkamer van mijn zoontje moet altijd gecheckt kunnen worden en moet een signaal geven om extra te verwarmen zodra het <17 graden wordt.
Beste Antwoord
-
Je kan een draadloze tempsensor in de slaapkamer plaatsen. Deze kan dan de tado thermostaat aansturen om de ketel in te schakelen.
Om dan de vloerverwarming af te sluiten heb je een bedrade thermostaat en een zoneklep nodig.
Ik zou wel kijken of je geen thermostaatkraan op de radiator kan plaatsen (kies Heimeier) en daar toch een tado knop op. Goedkoper en voorkomt bedieningsfouten (=knop dicht maar wel ketel aan)0
Antwoorden
-
Kijk dat is niet gek! Heb je een link van wat voor radiatorknop (Heimeier) ik nodig heb om hem compatible te maken met een tado radiatorknop?
Heb je ook een link van een zoneklep toevallig?
Is in die oplossing de draadloze tempsensor nog nodig? Ik denk het niet he?
0 -
Met knop is de draadloze tempsensor niet nodig inderdaad.
Tado past altijd op Heimeier zonder hulpstukken, vandaar de aanbeveling. Welke je nodig hebt, hangt af van de situatie nu. Recht, haaks, verkeerd haaks om maar wat te noemen. Kijk bijvoorbeeld bij warmteservice op de site.
Zonekleppen heb ik zelf geen ervaring mee. Maar je kan eens rondkijken op dit forum.0 -
Heimeier Eclipse, kun je meteen ook waterzijdig inregelen voor meer efficiëntie. Afstellen met app "Hytools" op je telefoon. Zijn filmpjes over op Youtube. Is tamelijk eenvoudig.
0