Apparaten verbinden door het huis heen V3+
Ik heb straks 3 slimme radiatoren,2 beneden, 1 op zolder.
Maak ik meer kans dat alles verbindt als ik beneden een slimme thermostaat* heb (ook doorgeefluik voor de knoppen, toch?) en de bridge op zolder plaats (aan een vast wifi punt)?
Of heb ik twee bridges nodig? Op zolder en beneden?
(Of een bridge èn een wifi stekker op de tussenverdieping plaatsen?)
Of lost een tweede temperatuursensor boven dat op?
De radiatoren zitten meer in de uithoeken van het huis en de thermostaten meer centraal, vandaar dat ik hoop dat die wel met elkaar kunnen verbinden.
Of is dit beter geregeld met X?
Maak ik meer kans dat alles verbindt als ik beneden een slimme thermostaat* heb (ook doorgeefluik voor de knoppen, toch?) en de bridge op zolder plaats (aan een vast wifi punt)?
Of heb ik twee bridges nodig? Op zolder en beneden?
(Of een bridge èn een wifi stekker op de tussenverdieping plaatsen?)
Of lost een tweede temperatuursensor boven dat op?
De radiatoren zitten meer in de uithoeken van het huis en de thermostaten meer centraal, vandaar dat ik hoop dat die wel met elkaar kunnen verbinden.
Of is dit beter geregeld met X?
Getagd:
0
Reacties
-
De bridge kan het beste ergens in het midden geplaatst worden. V3+ kan niet met meerdere bridges werken.
Er wordt niet via Wifi gecommuniceerd, dus daar hoef je niets voor te doen.0 -
Dank je.
En oeh, hmm. Dat is een tegenvaller.
Dat wifi-punt op de tussenverdieping is om de bridge met het internet-ethernetkabel te kunnen verbinden.
En als er geen goed centraal punt is? Wat doe ik dan?
Helpt een van de andere apparaten? De bedrade thermostaat, of de draadloze thermostaat - de ketel staat op zolder nl, of een tweede draadloze temperatuursensor?0 -
"En als er geen goed centraal punt is? Wat doe ik dan?"
GEEN Tado v3+ kopen!
Je kunt dan wel naar Tado X kijken.
0 -
Ik heb een woning met betonnen verdiepingsvloeren. Bridge beneden onder in de trapkast. Trappen zijn van hout.
Tado apparaten op 1e en 2e verdieping kunnen bereikt worden.0 -
Dank je Rob2. Is dat nu precies het voordeel van X?
Ik zie nu véél X aanbiedingen. Zitten er nog kinderziektes in?
En dank je Andrepluplus. Ik zag dat al ergens van jou idd. Maar die ethernetkabel daarheen krijgen is een uitdaging.0 -
Ja er zitten nog kinderziektes in. En kennelijk is het op de markt gegooid voor de software af was, want Rob van Tado schrijft dat er nog aan allerlei zaken die al wel in V3 zaten gewerkt wordt om dat ook in X te krijgen.
Maar relevant tov jouw vraag is dat het bij X wel mogelijk is om meerdere bridges te hebben, terwijl dat bij V3 niet kan.
Bovendien gebruikt X een standaard bridge uit de home automation wereld dus gemakkelijker om met 1 oplossing te werken zowel voor je radiator kranen als andere zaken (zoals schakelen van verlichting, raam- en beweging sensoren, brandalarm enz enz).
1 -
Dank je wel.
Ik heb inmiddels mijn set V3+ rond en ga het uitproberen zodra alles binnen is.0