w.Intercom = i;Tado icm Remeha Calenta Ace 40C werkt niet meer — tado° Community

Tado icm Remeha Calenta Ace 40C werkt niet meer

In ons nieuwe huis zit een Tado systeem met een Bridge, Tado thermostaat op de plaats van de oude thermostat en Tado radiatorknoppen.

Dat werkte prima toen we hier introkken eergisteren. Gisteren heb ik de Bridge stroom en internet gegeven (hing los). Sindsdien werken de radiatorknoppen niet meer en reageert de Tado thermostaat wel in de display maar niet met verwarmen, het is overal in huis ijskoud.

Warm water hebben we wel en de boiler werkt dus naar behoren. Alleen de thermostaat niet.

De vorige bewoner huurde dit huis en heeft geen account overgedragen.
Wij hebben de Tado app geïnstalleerd, Thermostaat gepaired met de bridge, alle radiatorknoppen gereset en geregistreerd. Het bleef koud, ik heb geen koelkast meer nodig!
Alle ingestelde schema's voor ruimtes aangepast maar ook dat was de oplossing niet.

Dat allemaal verwijderd en de Bridge opnieuw gepaired met de thermostaat, drie knoppen gereset en volgens de instructies
weer geïnstalleerd. Zonder resultaat helaas.

Ik ben radeloos. Tado zegt vrolijk hoe warm de ruimtes zijn met radiatorknoppen, luchtvochtigheid en tot welke temperatuur het deze gaat verwarmen. Maar de radiatoren blijven ijskoud.

Ik overweeg een straalkachel te kopen want ons gezin kijkt niet uit naar een ijskoude nacht. Op Zoofy een aanvraag gedaan voor hulp maar niemand wil de klus, ook verwarmingsbedrijven gebeld en niemand kan of wil ons helpen.

Wie heeft de verlossende tip om alles weer warm te krijgen hier? Ik laat met liefde een standbeeld van je plaatsen als ons gezin verlost is van de kou, laat maar weten waar je 'm wil hebben en ik begin alvast met de vergunningaanvraag:)

Reacties

• Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator
    Om te verwarmen kun je tijdelijk de draadjes van de thermostaat met elkaar verbinden, dan gaat de ketel voluit branden. Niet te lang doen, dan gaat de ketel een keer in storing. Maar voor nood kan dit wel.
    Dan zou ik opnieuw beginnen. Alles uit de app verwijderen en 1 voor 1 toevoegen.
    Eerst de bridge, dan thermostaat en dan knoppen.
    De bedrading van de ketel moet op stekker R-bus, klem 1 en 2.
    Op tado + en -.
    Bij het installeren van de thermostaat, zeg dat er een Honeywell Round Modulation T87M zat.
    De app zorgt dan voor de juiste instellingen van de thermostaat.