w.Intercom = i;Wanneer komt vroege start voor Tado X — tado° Community

Wanneer komt vroege start voor Tado X

wanneer komt vroege start voor tado x

Beste Antwoord

• Emcee
    Emcee Admin
    Antwoord ✓

Hallo @Koningenschede

We weten dat dit iets is waar onze klanten om hebben gevraagd. We verwachten dat het in de nabije toekomst beschikbaar zal zijn, maar op dit moment kunnen we nog geen specifieke datum delen.

Antwoorden

• MarkvdHoogen
    8 January aangepast
    Inmiddels al meer duidelijk over wanneer implementatie plaatsvindt? Beetje raar dat de vernieuwde/beter versie (X vs V3) deze functie niet meer heeft...
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Ik denk dat de programmeur nu te druk is met het oplossen van onmiddelijke problemen (bugs) waar mensen tegenaan gelopen zijn die Tado X gekocht hebben, en dat pas als het weer wat rustiger wordt hij weer tijd heeft om leuke dingen toe te voegen.

• Ik vind het ook echt teleurstellend dat dit er NOG steeds niet is. Wij hadden 1 V3 taco en zijn om in het nieuwe huis bewust overgestapt op Tado X om langer profijt te hebben. Nergens kon ik van te voren vinden dat dit niet werkt en ik vindt dit echt een basisfunctie van een slimme thermostaat. Dus ik denk dat die programmeur toch maar eens snel aan de slag moet. Het kan toch niet zo moeilijk zijn want de code lag er al van de V3.

• Lijkt mij ook. Ik baal hier ook verschrikkelijk van.

In vergelijk net de concurrent loopt tado hier achter
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Ok maar dat was altijd al zo! Op een Honeywell thermostaat van 25 jaar oud heb je niet alleen een goed werkende vroege start, maar ook kon je al dingen doen als "afwezig voor 3 weken", "copieer maandag naar andere weekdagen", "vandaag eenmalig behandelen als een zondag", etc.

Alleen dat tweede is na jaren zeuren uiteindelijk in de Tado software (v3 in ieder geval) gekomen, de rest niet. En allerlei verzoeken zoals slimmere schema's, schema's voor 2 weken, feestdagen invoeren of zelfs automatisch bepalen (pasen/pinksteren) etc daar is allemaal nooit wat aan gedaan. Terwijl dat juist dingen zijn waarvan je verwacht dat een internet gekoppelde en via software te bedienen thermostaat daarin beter zou zijn dan een "domme" klokthermostaat.

• Stefan123
    Stefan123
    13 January aangepast
    Het begint inmiddels inderdaad een beetje zielig te worden. Ik denk dat inferieure rommel nog niet eens zo’n gekke omschrijving is voor Tado X op dit moment. En om eerlijk te zijn is de voortgang ook vrijwel nihil sinds de lancering. Af en toe een verdwaalde medewerker die hier roept dat het allemaal echt wel komt. Vooralsnog zijn het al maanden loze woorden.

En kom niet aan met informatie dat er op de achtergrond veel gaande is. Dit product had al volledig functioneel moeten zijn toen het op de markt kwam. Dat is het maanden later nog steeds niet. Niet eens een beetje.

Reiß dich zusammen!
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Nouja het punt is dat het met V3 dus NIKS beter is! En daar spelen deze problemen al jaren.

Er is wel een vroege start maar die werkt niet zo goed, de meesten zetten hem maar uit. Er is geen capaciteit om software te ontwikkelen, men had 4 jaar geleden een lijst van zaken waaraan men werkte maar daar werd nooit wat van gerealiseerd en uiteindelijk is die van de site gehaald. Samen met de lijst van wat er precies veranderd was iedere versie, want daar stond nooit wat interessants op. Toen er op een gegeven moment een nieuwe versie kwam waarin er een reclametegel in de app kwam voor ketel onderhoud bedrijven, en er weer geen enkele feature van de roadmap gerealiseerd was, werd de forumgemeenschap zo boos dat ze die lijsten weg gehaald hebben.

Ik denk niet dat het met Tado X beter gaat worden. Het is gewoon een bedrijfscultuur dingetje. Naar klanten luisteren dat zit daar niet in het bloed, en (om welke reden dan ook) software ontwikkelaars aannemen ook niet. Ik denk nog steeds dat alle software gemaakt wordt door 1 man, een van de drie oprichters van Tado, die ook allerlei management dingen aan zijn kop heeft. Anders kan ik de uiterst lage productie niet verklaren.

• nou ja, het punt is dat Tado moet zorgen dat hun product goed en zonder problemen werkt. Bij voorkeur voordat het op de markt komt.

• Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Het is tegenwoordig vrij gebruikelijk om software en hardware parallel te ontwikkelen, en als de hardware klaar is maar de software nog niet toch maar vast de markt op te gaan. Voor de software komen dan wel "updates", en het bedrijf kan vast geld verdienen aan de hardware (en niet geld verliezen aan de al gemaakte hardware die in het magazijn ligt te wachten tot de software af is).

Daar kan ik me op zich nog wel wat bij voorstellen. Maar waar het bij Tado mank gaat is dat de software ontwikkeling zo uitermate traag verloopt, en ook niet verder komt dan het oplossen van bugs.

Je kunt stellen dat deze "vroege start functie" een hoge prioriteit zou moeten hebben omdat die er in de vorige hardware versie al in zat, maar zelfs dat heeft men in de 8 maanden dat Tado X inmiddels op de markt is nog niet kunnen realiseren. Laat staan ingaan op de vele andere verzoeken.

In 8 maanden moet je als "team van programmeurs" toch wel een en ander kunnen doen, als eenling die het programmeren in deeltijd doet wordt het misschien iets lastiger.

• Dat het tegenwoordig vrij gebruikelijk is om software en hardware parallel te ontwikkelen wil nog niet zeggen dat dat een goede ontwikkeling is. Het is tegenwoordig ook gebruikelijk om op een snelweg te gaan zitten. Diverse kopers van de Tado X zitten nu met een product dat niet of niet goed werkt en waarvan aanpassingen/verbeteringen slechts sporadisch en heel langzaam worden gedaan. Het was dus in ieder geval in deze casus beter eerst de software beter te ontwikkelen voordat het product op de markt gebracht was.

• Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Nee het is geen goede ontwikkeling, maar het is gebruikelijk en het is je taak als klant om voor je iets koopt eerst onderzoek te doen en als je dan op het forum leest dat de software nog lang niet af is, en je vindt dat belangrijk, het produkt niet te kopen!

(het was al vrij snel na de introductie hier op het forum te lezen hoe de vork in de steel zit)