Ketel gaat niet aan
Hoi, ik woon sinds drie dagen in een huis waar Tado is. Ik heb de bridge en thermostaat gekoppeld en twee radiatorknoppen ook. Maar nu springt de ketel niet aan. Wie heeft tips?
Getagd:
0
Antwoorden
-
Je hebt een huis gekocht waar de vorige bewoner Tado geinstalleerd had? En die heeft het systeem niet-werkend aan je overgedragen?
Tip is om in ieder geval te vertellen hoe alles aangesloten en geconfigureerd is.
0 -
Hoi, de bridge heb ik aangesloten op mijn nieuwe wifi. De thermostaat ook. Twee radiator knoppen heb ik op aangesloten. Alles met de Qr code. Het is 14 graden en ik ben echt radeloos. Ik heb al meerdere installateurs gevraagd maar die willen allemaal geen Tado dingen doen.0
-
Je kan de twee draadjes van de thermostaat tijdelijk met elkaar verbinden, dan gaat de ketel op volle kracht werken. Krijg je het iig warm (niet te lang, want dan zal er waarschijnlijk een ketelstoring volgen)
Je meldt vreemde dingen. Je sluit niets aan op wifi.
De bridge met een draadje op een router. Branden alle 3 leds?
Vervolgens voeg je alles toe in de app apparaten communiceren met een andere radioverbinding dan wifi)
eerst de bridge, dan thermostaat en dan de rest. Gebruik de aanwijzingen in de app en volg die nauwkeurig op. Sla geen stap over ("dat heb ik al gedaan"), de volgorde is belangrijk.
Schakel ketel uit en weer aan, wacht een minuut of 15 en ga testen.
Lukt het niet, vertel ons dan wat meer over metk en type ketel en hoe de bedrading op de ketel is aangesloten.
Ook hier geldt dat de vorige bewoner en evt makelaars in de fout zijn gegaan. Een woning moet bewoonbaar opgeleverd worden, dwz met stromend warm water en verwarming.0 -
Is het mogelijk kamernummers als bv badkamer te benoemen?0
-
Euhm, ja, wat bedoel je precies?
Bij Instellingen —> Kamers en apparaten, klik op de kamernaam en dan kun je de naam aampassen.
0 -
Ok, ik zie bij mij overzicht alleen kamer2,3 etc0
-
Dan heb je geen namen ingetikt toen je die kamers toevoegde. Maar dat kun je alsnog doen, zie boven.
0 -
Ok het is gelukt, dank.2