Radiator knoppen reageren niet
Vraagje..
Van de 6 radiatorknoppen die ik heb (V3+) werkt er maar 1. Als ik aan een niet werkende draai komen er 2 symbolen [ ] die naar elkaar toe bewegen en uiteindelijk een [] laten zien. Na het opnieuw pairen (app geeft aan dat de knop verbonden is) krijg ik bij eerste keer aan de knop draaien wederom bovenstaande symbolen te zien. Het vreemde is, dat als ik de temperatuur in de app aanpas, dit wel zichtbaar is op de knop maar deze hier vervolgens niets mee doet. Het is naar mijn idee ontstaan nadat de batterijen (Panasonic E,neloop) waren opgeladen.
Wat ik nog meer heb gedaan:
- Bridge op een andere (dichterbij) plek.
- Andere voeding en van utp kabel
- Volledige reset knop (2 geprobeerd)
Antwoorden
-
Mmm, interessant, wat je beschrijft staat hier niet genoemd: https://support.tado.com/nl/articles/3482292-wat-betekenen-de-symbolen-op-het-display-van-de-slimme-radiatorknop
@Rob heb jij een verklaring?0 -
@Bandy78 Zou je er een filmpje van kunnen maken? Van wat er op het display gebeurt?
In het account zie ik trouwens 5 knoppen, waarvan er 4 online zijn en 1 al drie weken offline is. Hoe kan ik onderscheiden tussen welke knop wel goed werkt en welke niet? Dan kan ik er mogelijk wat dieper in duiken.
0 -
@ Rob,
Klopt excuus gisteravond deze post snel geschreven en me daarbij vertelt. Ook vergat ik te melden dat ik i.v.m stadsverwarming de extensiemodule gebruik. Ik heb inmiddels ook nog verder gebrainstormd en mogelijk tegen een een verrassend simpele (schaam schaam) denkfout aangelopen.
Mijn gedachten gang was dat de Tado bridge de radiatorknoppen/extensiemodule aanstuurt maar bedacht me vanmorgen ineens dat dat mogelijk door de "thermostaat" gebeurd. Deze heeft nog lege batterijen (ik gebruik deze nooit en stond daarom hierbij ook niet stil)
Dit zou voor mij namelijk verklaren waarom na een temperatuur aanpassing in de app dit wel zichtbaar is op de knop maar deze hier niets mee doet. Ik heb nog niet de tijd gehad dit te proberen maar vanavond bij thuis komst is dit het eerste wat ik ga doen.
Het gaat overigens om de radiator knop "Badkamer"
0 -
Kijkend naar de gegevens in je account zie ik enkel 1 probleem; de radiatorknop in je badkamer heeft een slechte draadloze verbinding en is regelmatig offline. Wanneer die offline is, dan kan die ook niet communiceren met de extensiekit. Waardoor die de klep van de stadsverwarming niet zal bedienen. Maar, wanneer de Badkamer radiatorknop online is, dan zie ik hem actief verwarmen. Wat dat betreft werkt die prima. Het aandachtspunt is dus de zwakke draadloze verbinding.
De andere (online) apparaten lijken probleemloos?
De Woonkamer radiatorknop zou je in theorie in de app samen kunnen voegen met de woonkamer thermostaat tot 1 kamer in de app. Dan meet de thermostaat de temperatuur voor de radiatorknop. Maar dat is alles optioneel.
0 -
Bedankt voor het antwoord.
Dus mijn theorie klopt dan dus toch niet. De zwakke draadloze verbinding dacht ik opgelost te hebben door de bridge dichterbij te monteren(van +/- 9m terug gebracht naar 3m afstand). Dit gaf voor zover geen verbetering. De knop in de "keuken" en "woonkamer" gaven gisteravond bij de laatste keer controleren hetzelfde bewegende symbool. Zijn er tips of andere mogelijkheden om het draadloze signaal te verbeteren, de knop heeft nu "vrij zicht"
0