Postpone schedule
0.00 - 12.00: 18°
12.00 - 23.00: 21°
But I’m going out for the afternoon, so I want to postpone for one time the 12.00 start to 17.00. I couldn’t find it, so now I changed the schedule itself. But this is final and not one time.
Reacties
-
I’ve read in a different post that if you move the slider, you can postpone the time. But this is not intuitive. I want to keep the temperature as it is, and keep that until a later time. It would be easier and more intuitive if you can click on the schedule below the slider for one time adjustments.0
-
Man er zou zo ontzettend veel verbeterd kunnen worden in de schema's!!!
En dat is allemaal al zo vaak bediscussieerd.
Gaat Tado niet doen. In Tado X is het zelfs nog beperkter gemaakt dan in V3.
0 -
Ik typ wel even in het Nederlands, had niet gezien dat het Nederlands forum is! 😅
Wel jammer als klopt wat jij zegt dat Tado dit niet gaat doen. Ik zit sinds kort op een dynamisch stroom contract. Ben dus nu dagelijks het programma aan het aanpassen voor de volgende dag. Heel simpel een start even uitstellen zou al een hoop schelen.0 -
Het is een beetje anders dan wat mijn naamgenoot schrijft.
X is compleet nieuw, en we moe(s)ten dus alles voor X herschrijven. Veel functies hebben we identiek gehouden, enkele hebben we uitgesteld (komen binnenkort). Het schema echter, van wat ik gehoord heb willen ze deze specifieke functie (meerdere schema's zoals in V3+) niet herschrijven voor X omdat ze het schema om willen gooien en ze dan werk 'voor niets' gedaan zouden hebben.
Ik ben daar licht sceptisch (dubbele werk) omdat ik niet verwacht dat het veel werk zou zijn geweest, maar in ieder geval is het idee dat we niets aan het schema gaan doen niet juist.
Qua dynamisch stroom contract: We hebben tado Balance. Ik ben niet helemaal zeker of we dat al in de Benelux aanbieden, maar in ieder geval al wel in DE en AT. Dat zorgt ervoor dat een warmtepomp aangestuurd wordt met de variabele stroomprijs van dat specifieke uur (en de buitentemperatuur) in gedachte. Dus bijvoorbeeld even wat eerder verwarmen of juist even uitstellen om van die per uur fluctuerende prijs gebruik te maken. Zonder dat je zelf iets hoeft te doen.
0 -
Er wordt al jaren gevraagd om slimme schema's (wat Tado nu slim noemt is nogal beperkt slim) en daar is nooit wat mee gedaan.
Nu is het excuus "we hebben het zo druk met X", maar ik denk gewoon dat er veel te weinig programmeurs zijn (ik schat 1 voor het systeem en 1 voor de app), anders hadden die de afgelopen jaren wel meer geproduceerd.
Zaken waar we al jaren op wachten:
- flexibeler schema's waarin je (deel)werkdagen en thuisdagen kunt definieren en koppelen aan weekdagen via een schema wat niet alleen 1-wekelijks maar ook 2-wekelijks kan zijn, en waarin je bijvoorbeeld feestdagen kunt opnemen
- mogelijkheid om "afwezig tot tijdstip" of "afwezig tot datum+tijdstip" aan te geven
- handmatig overrulen van het schema ("vandaag als zondag" bekend bij andere merken)
- opsplitsing van de woning in diverse kamer(groepen) die aan de aanwezig/afwezigheid van personen gekoppeld kan worden (bijv als persoon1 niet thuis is diens kamer niet verwarmen)
- zelflerend schema voor warm water (gelukkig heeft mijn nieuwe ketel dat al)
0