w.Intercom = i;Tado v3+ & radiator knoppen warmtepomp — tado° Community

Tado v3+ & radiator knoppen warmtepomp

Hallo,

Misschien is de vraag al gesteld maar ik kon zelf geen goed antwoord vinden.

Ik heb op het moment een bedrade Tado V3+ wandthermostaat en op elke verwarming een Tado radiatorknop.

Nu gaat mijn verhuurder de CV vervangen voor een warmtepomp en ik vraag mij af of mijn huidige set up dan nog wel geschikt is voor een warmtepomp.

Ik weet niet of deze info van toegevoegde waarde is maar de Tado heb ik nu modulerend aangesloten.

Moet ik de aansluiting aanpassen zodra de cv-ketel weg is en de warmtepomp geplaatst word? Moet ik een module erbij halen of gaat het allemaal niet werken?

Reacties

• Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Misschien even rondkijken op het forum wat er al geschreven is over "warmtepomp"?

• S_nderr90
    S_nderr90 ✭✭✭
    @Rob2, heb ik al gedaan maar zijn allemaal zulke concrete vragen en zoveel verschillende reacties, zie door de bomen ‘t bos niet meer.
  • S_nderr90
    S_nderr90 ✭✭✭
    Ik heb inmiddels bijna 100 discussies door gebladerd en helaas tot op heden nog geen concreet antwoord kunnen vinden.

Alles gaat over vloerverwarming, tado x enz.

Kan iemand mij vertellen of de tado v3+ ook warmtepomp ondersteund?
    Radiatoren blijven zitten, dus geen vloerverwarming en ik wil de Tado knoppen eigenlijk laten zitten zodat ik nog steeds temperatuur per kamer kan regelen.

Ik heb geen ervaring of kennis van een warmtepomp.
    Mijn wandthermostaat heb ik nu bijvoorbeeld modulerend aangesloten, kan dat straks nog of moet je weer terug naar aan/uit regeling.

Heb ik zometeen extra modules of dergelijke nodig?

Please help me out..
  • HGB
    HGB ✭✭✭
    9 november aangepast

Voordat ik X had werkte hier V3/V3+ met Quatt duo wp samen. Geen vvw, alleen radiatoren, vooral convectoren, bijna alleen Tado radiatorkranen. In de zoneregeling heb ik wel aanpassingen gedaan omdat een wp nu eenmaal anders werkt dan een cv. Altijd als een ruimte warmte vraagt zorg ik dat er voldoende radiatoren open staan zodat de wp zijn warmte kwijt kan (in de keuken en de gang twee oude radiatoren zonder thermostaatkranen en ook nog een by-pass op 8 m van de ketel). Voor het hoofdvertrek een nachtverlaging van max 3 graden, voor de overige vertrekken een grotere nachtverlaging (5 graden) of zelfs 'uit' (vertrekken die we niet vast gebruiken). De schema's voor de zones lopen met hele kleine stapjes van max 0.5 graden per halfuur op. Heb je ook op Tweakers gezocht?

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2223834/545

• S_nderr90
    S_nderr90 ✭✭✭
    Bedankt @HGB hier heb ik wat aan!
  • Ik heb een Tado V3 die sinds kort is aangesloten op een WeHeat warmtepomp (en Intergas cv ketel, hybride dus). Dat werkt na wat inspanning nu goed samen. Nog niet optimaal qua prestaties: geen vloerverwarming → heet stoken → lage COP waarde, maar ooit, ooit....

De Tado hing daarvoor aan een oude Nefit ketel. Hoe het is gebeurd weet ik niet, maar de Tado stond blijkbaar in "Nefit modus" (vanzelf ontdekt/gedetecteerd?), waardoor de warmtepomp er niks van begreep toen die werd aangesloten. Na even zoeken vond ik een reset procedure die de Tado terugzette op normaal OpenTherm protocol.

Via https://www.tado.com/nl-nl/professional-manuals vind je "Bedrade Slimme Thermostaat Handleiding" waarin het staat uitgelegd.

Pag.7 = hoe je naar het menu gaat, en pag.5 = welke opties je daarin kunt kiezen.

Ik moest mijn Tado terugzetten van "D24" naar "D01" en toen werkte het ineens allemaal.
    Kan natuurlijk dat dit voor jou allemaal niet geldt, dan heb je mazzel :-)