Remeha CV ketel Combinere met Tado X
Ik wil mijn Remeha CV ketel (tzerra ace 28 C) combineren met een tado X systeem. Kan dit?
Kan je dan de ketel aansturen vanuit de verschillende ruimtes ( mits voorzien van een eigen Tado thermostaatkraan) Dus woonkamer niet verwarmen maar slaapkamer wel?
Beste Antwoord
-
Ik wil mijn Remeha CV ketel (tzerra ace 28 C) combineren met een tado X systeem. Kan dit?
Ja, geen probleem.
Kan je dan de ketel aansturen vanuit de verschillende ruimtes ( mits voorzien van een eigen Tado thermostaatkraan)
Absoluut. Dat is een belangrijke functie.
Dus woonkamer niet verwarmen maar slaapkamer wel?
Ja dat kan, mits EN slaapkamer EN woonkamer slimme radiatorknoppen hebben. Of, in het geval van vloerverwarming, een eigen door tado aangestuurde zoneklep. Je moet immers niet enkel de mogelijkheid hebben om vanuit een kamer de ketel te activeren, maar je moet ook de mogelijkheid hebben om de radiator van een andere kamer dicht te draaien wanneer daar de temperatuur al bereikt is.
0
Antwoorden
-
Dankje Rob,
Als aanvullende vraag:
regelt de kamerthermostaat (het bedrade centrale punt in het systeem) dan de temperatuur in de "woonkamer" en zijn er dan nog slimme knoppen nodig op de radiatoren in de woonkamer of kunnen die dan achterwege blijven? (scheelt voor mij de aanschaf van 5 knoppen…)
0 -
Je hebt in ieder geval een thermostaat nodig die op de ketel aangesloten is. Of bekabeld, of via een draadloze ontvanger. Anders is er geen communicatie met de ketel.
Het punt is dat wanneer jouw ketel verwarmt, jouw woonkamer mee gaat verwarmen wanneer de radiatorknoppen dat toelaten. Ook wanneer je dat niet wilt. DUs wanneer je woonkamer warm zat is, maar de slimme radiatorknop in de slaapkamer de ketel activeert, dan gaat je woonkamer mee verwarmen. Tenzij je ze handmatig dicht draait natuurlijk. Om overbodig verwarmen van de woonkamer te voorkomen raden we ook slimme radiatorknoppen aan voor de woonkamer.
0