w.Intercom = i;Firmware tado apparaten — tado° Community

Firmware tado apparaten

Ik heb al even gezocht maar kan geen info vinden over welke firmware versie de laatste is voor mijn apparaten. Er wordt steeds vermeld dat dit automatisch gebeurt maar heb hier toch m’n twijfels over. Dus waar kan ik een tabel terugvinden met alle firmware versies en hun release date?

Beste Antwoord

• Rob
    Rob Admin
    Antwoord ✓

Updates worden automatisch doorgevoerd, mits de internetverbinding stabiel genoeg is en (mits relevant) de batterijstatus volgens de app in orde is.

De nieuwe firmware wordt niet gelijktijdig voor alle identieke apparaten beschikbaar. Het begint bij een paar honderd, dan een paar duizend, etc. Het kan dus best zijn dat je in een account twee identieke apparaten ziet met verschillende firmware versies hebt. Maar, dat wordt in het algemeen met een aantal dagen tot een week (of 2) gelijkt getrokken.

Antwoorden

• Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator
    Die is er niet, helaas
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Inderdaad, en ook geen release notes met wat er precies aangepast is in welke versie…

Wat je wel kunt doen is "regelmatig" even kijken wat de versie is en dat noteren, dan zie je in ieder geval of er wel eens wat aan geupdate wordt. Met name aan Tado X wordt nog gesleuteld dus als je iedere week even kijkt moet je zeker versie veranderingen zien.

• Ik lees veel dat het automatisch gebeurt maar geen enkel apparaat staat op een laatste versie (ga ik van uit want ik kan niet vergelijken). Er was een forum post over een nieuwe feature - aanvoertemperatuur regeling - deze is nog niet beschikbaar bij mij.Ketel is via opentherm aangesloten. Mijn internet is zeer stabiel en de batterijen zijn ok. Soit geduld hebben en hopen dat we ooit zelf de update kunnen pullen ipv te wachten op de push.
  • Douwe
    Douwe Volunteer Moderator
    Je moet wel de Tado app updaten naar de laatste versie, anders is het niet beschikbaar
  • Thanks voor de tip, aangezien ik deze wel zelf kan updaten heb ik wel al de laatste versie van de app.
  • Rob
    Rob Admin

Er was een forum post over een nieuwe feature - aanvoertemperatuur regeling - deze is nog niet beschikbaar bij mij.Ketel is via opentherm aangesloten.

@Vamalder Jouw ketel is via de Vaillant eBus aangesloten, niet via Opentherm. Daarom heb je de functie niet.