Ik heb thermostatische radiatorafsluiter haaks nodig
welke moet ik aanschaffen om de thermostaat knop aan te sluiten
Antwoorden
-
Het beste kun je de Heimejer Eclipse kranen kopen. Die zijn er in alle vormen en die hebben ook debietinstelling voor waterzijdig inregelen.
0 -
Als je even op Google gaat rondspeuren kom je bijna elke vorm van haaks wel tegen.
En anders maak even een foto en rij even langs een installateur of bouwmarkt. Die kunnen je verder helpen.0 -
Heimeier Eclips kranen (Oranje dop) a 30-45 euro per stuk. Ik heb zelf voor haaks axiaal gekozen zodat de Tado X thermostaatkraan naast de radiator hangt ipv erboven. Advies: Gebruik nieuwe knelringen !
Deze Heimeier Eclipse kun je meteen waterzijdig (debiet) inregelen wat ook weer een boel bespaart. App "HyTools" downloaden oid waarmee je kan uitrekenen op welke stand je de moer vd thermostaat moet zetten (is eenvoudig en goed te doen, gewoon even filmpje (YouTube - "Radiator waterzijdig intregelen" - Anouar legt het wel aardig goed uit) kijken). (Eenmalig moer instellen, en dan de Tado thermostaatkraan erop draaien en niet weer aankomen)
Je kan in zojuist aangegeven app de aangeven invoertemperatuur met een delta T (temperatuurverschil) van 20 graden voor radiatoren en ik dacht 10 graden voor vloerverwarming. Tevens type radiator aangeven. Verbeter me als ik het mis heb.
Voorbeeld: Dus aanvoertemperatuur radiator op 60 graden, retour temperatuur op 40 graden (delta T is dus 20) gewenste temperatuur aangeven en juist afmetingen en model radiator (11,21,22,32 etc) opgeven, en via de app kun je dan zien hoeveel liter per uur (bijvoorbeeld 55L/h) dan zet je het moertje op "5,5". (moertje = x10 liter) Tado erop draaien en niet weer aankomen aan dat moertje.Advies is wel om het hele huis te doen met de Heimeier Eclipse net als de Tado thermostaatkranen als je hier eenmaal aan begint.
1