w.Intercom = i;Mijn TADO thermostaat (bedraad) kan maar max. 10 slimme radiatorknoppen aansturen als zoneregelaar. — tado° Community

Mijn TADO thermostaat (bedraad) kan maar max. 10 slimme radiatorknoppen aansturen als zoneregelaar.

Ik heb meer dan 10 slimme radiatorknoppen in mijn huis en wil deze allemaal door de centrale kamer thermostaat laten aansturen. Hoe kan ik dat regelen.

M.v.g. RienH.

Antwoorden

• Rob
    Rob Admin

Kort door de bocht: dit kan niet.

Er is een maximum van 10 kamers (niet apparaten) per zoneregelaar. In ieder geval voor V3+, voor X ben ik het me niet zeker. Je kan wel meer dan 10 kamers hebben, maar die moeten dan losgekoppeld zijn van die specifieke zoneregelaar. Die losgekoppelde kamers zijn dan afhankelijk van de 10 kamers die wel gekoppeld zijn aan de zoneregelaar om de ketel te activeren.

Wanneer de losgekoppelde kamer WEL warmte vraagt en alle 10 gekoppelde kamers GEEN warmte vragen, zal de losgekoppelde kamer niet verwarmen. De ketel blijft immers uit.
    Wanneer de losgekoppelde kamer WEL warmte vraagt en minimaal 1 van de gekoppelde kamers gelijktijdig OOK warmte vragen, dan zal de losgekoppelde kamer ook verwarmen. De ketel is immers aan.

Wanneer je meer dan 10 kamers voor de zoneregelaar hebt, dan raden we in de regel aan om die kamers los te koppelen die zelden als enige warmte nodig hebben. Een hal bijvoorbeeld, of een zelden gebruikte logeerkamer. Ik begrijp dat het niet ideaal is, maar dat is naar ons idee de beste manier om met deze beperking om te gaan.

• Hoi Rob, duidelijk antwoord. Dank daarvoor. Maar jij spreekt in je antwoord over kamers en niet over slimmeradiator knoppen. Stel ik heb in de woonkamer 4 slimme radiator knoppen. Dan telt dus alleen de woonkamer voor de zoneregelaar en niet de 4 individuele radiatorknoppen?

Andere vraag ik wil die 4 radiator knoppen in de woonkamer als 1 geheel beschouwen. Kan ik die dan apiren en zo ja hoe doe ik dat en hoe kan ik controleren of het zo is ingesteld.

• Rob
    Rob Admin

@RienH

Helemaal juist; het gaat over kamers, niet apparaten. Wanneer je 4 apparaten aan 1 kamer toewijst, dan telt dit als 1 kamer voor de zoneregelaar.

Instellingen → kamers & apparaten.

Daar zie je het overzicht aan kamers dat je hebt. Wanneer onder 1 kamer meerdere apparaten staan, dan zijn ze al aan dezelfde kamer toegewezen.

Ik heb jouw account er even bijgepakt, en je hebt dit al zo ingesteld. Ik zie in jouw account 14 Slimme Radiatorknoppen en 1 slimme thermostaat die verdeeld zijn over 11 kamers. 10 van die kamers (13 radiatorknoppen, 1 thermostaat) hebben een zoneregelaar toegewezen gekregen. Wat je nog wel zou kunnen doen is de radiatorknoppen van de woonkamer toewijzen aan de kamer van de thermostaat 'woonkamer thermostaat' (andersom lukt niet). Zo voeg je beide kamers in de app samen en ga je van 10 naar 9 kamers met zoneregelaar. Dan heb je dus weer een plekje beschikbaar.

• Hoi Rob, conform advies uitgevoerd. Nu ook de laatste kamer toegevoegd aan de zoneregeling. Helemaal top. Dank voor je hulp.