w.Intercom = i;Configuren van de Draadloze Ontvanger X — tado° Community

Configuren van de Draadloze Ontvanger X

Hoi,

Is er iemand die mij uit de brand kan helpen? Ik heb een draadloze ontvanger X gekocht met een draadloze thermostaat. Nu wil ik de stappen uitvoeren om alles aan de praat te krijgen. Dat betekent eerst de draadloze ontvanger toevoegen aan een Account en dan vervolgens de ontvanger opnemen in je wifi netwerk. Dit doe ik door verbinding te maken met het wifi netwerkje dat de ontvanger creeert. Zoeken naar het wifi netwerk en selecteren. Dan vervolgens handmatig (dus niet WPS) het juiste thuisnetwerk invullen en het juiste wachtwoord. Dan laat je de ontvanger verbinding maken. En daar gaat het bij voor het eerst mis: ik zie op de lampjes van de ontvanger dat er verbinding is en zie dat ik ook in mijn network controller van mijn wifi. Maar de app blijft wachten tot het klaar is en geeft uiteindelijk een time-out. Op zich geen probleem, want de draadloze ontvanger heeft wel verbinding. De volgende stap is het configureren van de draadloze ontvanger. Dat hoor je ook met de app te kunnen. Maar ook daar krijg ik een time-out. Met daarbij de melding: kan je Draadloze Ontvanger niet configureren. Ik heb alle stappen gedaan die het Tado helpcentrum adviseert, maar niets helpt.

Kent iemand dit probleem en weet iemand de oplossing? Alvast dank!!

Beste Antwoord

• Binky
    Binky
    Antwoord ✓
    Heb het net weten op te lossen met de telefoon van mijn vriendin. IOS 17 werkt wel, 18 niet!

Antwoorden

• Ha Boris,
    Ook ik probeer de tado ontvanger te installeren en ook ik krijg fouten tijdens her configureren. Ik heb een service ticket bij tado lopen. Soepel werkt het nog niet…
  • Ha Binky, dank voor jouw reactie. hoe heb je een ticket aangemaakt?

• ik ben begonnen via de chat, hier kwam na een dag reactie op dat ze het doorgezet hebben naar een ander team. daar ga ik nog van horen. weet niet hoe lang dat duurt, maar ik denk dat het wel even gaat duren… heb geprobeerd via andere devices de configuratie af te ronden, en heb een andere bridge geprobeerd, beide veranderde niets.

Op Reddit gaat ook een post over dit probleem, ook daar nog niemand met een oplossing.

• Dank! Ik ga het meteen proberen.

• Hier hetzelfde probleem. Lijkt erop dat de app geen local netwerk permissions heeft / vraagt aan ios 18.x. Via een oudere ios versie werkt het bij mij wel.
  • Bij mij werkt het ook! Dank voor de reacties!

• Ik heb ook gemerkt dat de configuratie met IOS 17 moet. De bediening van de thermostaat werkt wel met IOS 18.

• Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Ik denk dat je de boel beter met je computer (laptop) kunt configureren dan met een telefoon.

Dan is alles veel duidelijker en maak je niet zo snel foutjes door ergens verkeerd te tikken of niet te zien dat iets een selectie lijst is.

• Rob
    Rob Admin
    18 oktober aangepast

Blijkbaar zit er een bug in de tado iOS app versie 8.8.0, wanneer die in combinatie met iOS 18.0.1 gebruikt wordt. Dit is bij ons bekend en er komt zeer binnenkort (vandaag?) een fix door middel van een app update.

Zeer korte termijn workaround is dus om een apparaat te gebruiken met OF een oudere app versie OF een ander OS dan iOS 18.0.1. Maar goed, zoals gezegd, het zou zeer binnenkort opgelost moeten zijn.

• Rob
    Rob Admin

…en ik heb de bevestinging dat app versie 8.8.1 uit is voor iOS, wat dit probleem op zou moeten lossen. Blijkbaar kan het nog zo'n 15-45 minuten duren voordat de nieuwe versie ook zichtbaar/downloadbaar is voor iedereen.

• Ik heb hetzelfde probleem zoals BorisAmsterdam maar dan met Android. Als ik met draadloze thermostaat X verbinding wil opzetten, krijg ik een melding 'google niet gevonden'. Lijkt erop dat Google de Tado app overneemt. Heb vanalles geprobeerd maar niet gelukt tot op heden. Heb ticket lopen bij helpdesk. De draadloze ontvanger X is wel verbonden. Lan momenteel de ketel niet sturen omdat de thermostaat offline is. Iemand een suggestie?
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Suggestie: Begin de boel met je computer (laptop) te configureren ipv met een telefoon.

Als je dat allemaal werkend hebt ga dan verder met de app op je telefoon voor de bediening.

• Het probleem is opgelost door de configuratie met een andere gsm uit te voeren. Nadien op mijn gsm de tado app geinstalleerd en connectie gemaakt.