w.Intercom = i;Tado aansluiting — tado° Community

Tado aansluiting

Hallo,

Ik heb een aantal vragen mbt mijn Tado aansluiting.

Ongeveer 2 jaar geleden heb ik mijn modulerend Honeywell thermostaat vervangen voor de Tado starter tkit V3+. Ik heb de Wireless Receiver aangesloten aan mijn Intergas Kombi Kompakt HRE 36/30 ketel. Ik heb de bijgeleverde draden van Tado niet gebruik maar heb de oude rood/blauw draden van mijn vorige thermostaat gebruik. Volgens mij heb ik de draden niet helemaal goed aangesloten. Ik heb de draden bij A- (Analog - Digital) aangesloten in plaats van -+ (Digital). Maar tot de dag van vandaag werkt Tado gewoon prima. Mijn vraag is moet ik het zo laten? Of moet ik de bijgeleverde draad (oranje, zwart en grijs) van Tado gebruiken en op de -+ aansluiten?

Nog iets anders: het is mij opgevallen dat het echt lang duurt voordat mijn vloerverwarming beneden op temperatuur komt. Als ik beneden een graadje warmer wil duurt het ongeveer 3uur of langer voordat ie klaar is. Ik denk dat dit te maken heeft dat het modulerend werkt??? Ik heb het temperatuur van de vloerverwarming ingesteld op 20,5. Wanneer het temperatuur daalt naar 20,5 dan begint Tado niet gelijk met het verwarmen van beneden maar Tado wacht totdat het temperatuur daalt naar 20.3/20.2 en dan gaat ie aan de slag. Hoort dit zo??

Antwoorden

• Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator
    welke draad je gebruikt, maakt niet uit.
    Wel goed aansluiten, dus op +/- op de thermostaat en de juiste contacten op de ketel.
    Vloerverwarming is een traag systeem, dus daarom wordt aangeraden de temp 's nachts niet te ver laten dalen.
    Dat het even duurt voor de verwarming weer aanslaat is normaal.
    Je kan evt bij de support desk aangeven dat je vloerverwarming hebt.
  • Hallo Andre, bedankt voor je reactie. Heb je toevallig het e-mailadres van support? In de Tado app heb ik aangegeven dat ik vloerverwarming heb.
  • B79
    B79 Volunteer Moderator

@inconfundible je kan support alleen benaderen via de chatbot. Die hebben geen vast e-mail adres. Mogelijk kunnen ze iets aanpassen zodat het meer naar je wens gaat werken.