Instellen van het juiste protocol. TADO V3
Ik heb een vraag over het instellen van het juiste protocol. Het lukt me namelijk niet om de juiste selectie te maken in het menu, zoals beschreven in de handleiding. In ons tuinhuisje hebben we een Nefit ProLine 24 CW30 hangen. Ik heb de oude Honeywell modulerende thermostaat vervangen door een bedrade Tado V3. De installatie is volledig volgens de (zeer duidelijke) Tado-handleiding uitgevoerd.
Bij het instellen van het protocol ervaar ik echter enige onduidelijkheid. Volgens de instructies heb ik het EMS D31-protocol geselecteerd, maar bij de volgende stap lukt het niet om “HC00” te kiezen. Hoewel HC01 t/m HC09 wel selecteerbaar zijn, kan ik HC00 helaas niet kiezen. (voor het gemak maar even HC01 geselecteerd.
In de handleiding staat vermeld dat, hoewel Tado slechts één verwarmingscircuit kan aansturen, het vereist is om het verwarmingscircuit in te stellen op HC00 voor Nefit EMS-verwarmingssystemen. Kan iemand aangeven wat een mogelijk alternatief is of hoe ik dit probleem kan oplossen?
Alvast bedankt voor de hulp.
Beste Antwoorden
-
Maar dan is het toch goed?1
-
Dan zit je bedrading in ketel niet goed.
Pas aan, reset ketel, wacht een paar minuten en ga dan testen.0
Antwoorden
-
Het beste laat je het over aan de wizard in de app.
Ga naar Instellingen, Kamers &Apparaten, selecteer de thermostaat en kies Installatieinstructies.
Of verwijder de thermostaat uit de app en installeer opnieuw met de wizard in de app (Kamers & Apparaten, blauwe knop Apparaat toevoegen)1 -
Thx Andreplusplus, de app werkt inderdaad goed. Helaas hadden de oude bewoners een aan/uit thermostaat geplaatst. Terwijl de ketel geschikt is voor modulatie. Via internet kwam ik op de installatiehandleiding van de profesional terecht :-|
0 -
Doe dan de installatie van de thermostaat opnieuw en doe alsof de oude thermostaat een Honeywell Round Modulation T87M was.
Heb je de bedrading aan de ketel ook aangepast? Want dat moet natuurlijk ook.
Oranje EMS stekker.1 -
He Andreplusplus, klopt bedrading is aangepast en ik heb de procedure via de app doorlopen. Als ik in het menu kijk staan de protocollen nog steeds op modulatie. Ik ga maar helemaal terug naar af en even de fabrieksinstellingen terug zetten. Bedankt voor je hulp.
0 -
Het lijkt er op dat alles weer werkt met Aan/uit.
Toch gek dat ik een modulerende CV-ketel heb en nu ook een modulerende Tado thermostaat en het niet werkt. Maarja het is niet anders.
Bedankt voor je hulp
0