w.Intercom = i;Tado X thermostaat instellingen — tado° Community

Tado X thermostaat instellingen

In eerdere discussies eea gelezen over water temp instellingen die alleen via en door Tado support kan worden aangepast. Mijn systeem gaat nu telkens naar 85 graden ook indien ik bij de ketel de temp naar 65 instel.

Maar nu gelezen dat er met Aanvoer optimalisatie dit wel is in te stellen dmv Auto-assist.

Vraag is nu is deze functie beschikbaar zonder een abbo? Zou moeten vlgs overzicht van auto assist.

Beste Antwoord

• Rob
    Rob Admin
    Antwoord ✓

Ja, hij staat onder 'Instellingen' → 'Aanvoertemperatuur optimalisatie'. Dit geldt voor het gehele account, dit kun je niet per kamer instellen.

Antwoorden

• Rob2
    Rob2 ✭✭✭

De instelling van de maximale aanvoertemperatuur is altijd beschikbaar.

Wat alleen met abonnement beschikbaar is dat is de regeling van de aanvoertemperatuur op basis van het weer.

• Beste Rob2,

Het lijkt erop dat ik op een of andere manier niet bij de kamerfuncties waaronder de Skills kan komen. Heb 1 kamer ingesteld maar van daaruit kom ik niet verder. Kan de kamer instelling verkeerd worden ingesteld. Heel vreemd dat hiervan geen Youtube filmpjes zijn

• Bij de meeste CV ketels kun je een stooklijn instellen voor de maximale aanvoertemperatuur.

Voor een paar tientjes kun je een temperatuursensor kopen die je kunt aansluiten op vrijwel alle ketels. De aanvoertemperatuur wordt dan geregeld op basis van de gemeten buitentemperatuur op locatie. De aanvoertemperatuur wordt dan automatisch geregeld binnen de gestelde randvoorwaarden. In ons geval bespaarde dat ca. 10% gas voor installatie van Tado. Die regeling werkt nog steeds.

• Rob2
    Rob2 ✭✭✭

@Kines deze instelling zit niet onder kamers maar direct op topnivo. Je gaat naar instellingen en dan krijg je onderaan een lijst waar in eerst Auto-Assist en Geolocatie staan, dan komt Aanvoertemperatuur en dan nog meer.

Deze is recent toegevoegd en niet bij iedereen tegelijk, kan zijn dat je nog even moet wachten of de app opnieuw starten ofzo.

• Beste Rob,

Dank je wel voor het netjes vermelden wat er onder instellingen moet staan, daarbij ontbrak de aanvoertemp optimalisatie. App opnieuw gedownload en was wel zichtbaar. Vreemd zou automatisch moeten updaten, maar het is gelukt. Dank

Ook vreemd dat je op internet wel handleiding kunt downloaden voor installateurs maar niet voor gebruiker

• Beste Rob2,

Vandaag ook de reactie van Tado helpdesk ontvangen, komt het vaker voor dat de community voorop loopt vwb wat er mogelijk is?

bij deze de reactie

Op dit moment is er nog geen functie om dit binnen de app van tado te limiteren. Dit komt er wel aan binnenkort, maar vooralsnog is dit nog niet beschikbaar. Kunt u bevestigen of u de limitatie van de aanvoer temperatuur al heeft proberen door te voeren op uw ketel zelf? Dit zou over het algemeen ook altijd moeten lukken. Mocht dat niet zo zijn, laat het me dan weten.

• Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Wat vaker voorkomt is dat niet iedereen op hetzelfde moment nieuwe features krijgt. Ik snap dat wel want als een nieuwe versie een vervelende bug introduceert wil je niet dat iedereen die dag aan de telefoon of chat hangt.

Wat ik echter niet kan begrijpen en zeker niet wil goedpraten is als er een nieuwe feature wordt uitgerold en de helpdesk weet daar niks van, en ontkent het bestaan ervan. Dat moet zeker verbeteren!

• Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator
    Vergeet niet dat je ook beta versie van de app kunt gebruiken.
  • Rob
    Rob Admin

@Rob2

Ik ben het met je eens. Weinig aan toe te voegen.

Deze feature is in principe uitgerold voor iedereen (mits Opentherm en ge-update app), behalve voor de net uitgekomen draadloze ontvanger X, maar die krijgt het natuurlijk ook binnenkort. Ik begrijp zelf ook niet waarom dit bij support, of in ieder geval bij deze specifieke support medewerker, nog niet bekend is. Daar ga ik achteraan.