Waarom gaan kamers offline als slechts 1 apparaat offline is?
Ik heb ' ruimtes in de tado-app. Eén daarvan is een kamer met 2 slimme knoppen, en een andere is een ruimte met een thermostaat en 2 slimme knoppen.
Indien 1 van deze slimme knoppen offline gaat (wat af en toe gebeurt.. en neen, ik krijg die bridge niet nog centraler helaas) dan gaat telkens de hele kamer offline in de app. Geen temperatuurlezing meer, en het geeft de indruk dat alles daar offline is. Maar ik vermoed dat het schema dan wel nog gevolgd wordt door de andere knoppen, toch?
Ik vind dit eigenlijk heel verwarrend. Het lijkt alsof alles offline is, en je alle connectie verloren hebt, maar dan blijkt eigenlijk maar 1 vd 2 of 3 aparaten offline te zijn, dus het is niet ZO erg.
Werkt dit bij iedereen zo? kan je dit aanpassen? Zijn er nog mensen die vinden dat dit beter kan weergegeven worden?
groeten wannes
Beste Antwoord
-
Ik heb precies hetzelfde probleem en ben ook niet de enige. Zet de app in een andere taal en dan zie je dezelfde problemen in andere communities.
Als de batterijen van 1 thermostaatknop leeg zijn dan gaat de hele ruimte offline.
Dit is zo sinds een update in 2022.
Om het te omzeilen - ik ben niet altijd thuis om batterijen te verwisselen - heb ik een niet bestaande ruimte aangemaakt Tado Wachtkamer. Als ik daar het offline device in zet is de oorspronkelijke ruimte weer online.
Zou heel graag zien dat dit opgelost wordt.Ed.
0
Antwoorden
-
Dan is dat het instrument wat of de zoneregelaar is of het meetinstrument voor die ruimte.0
-
Neen, dat is niet zo.
Voor de zolderkamer zijn er 2 knoppen. Het meetinstrument is de knop die nog online is. (en de zoneregelaar is de thermostaat in de badkamer)
Voor de badkamer is zowel meetinstrument als zoneregelaar de thermostaat die hier hangt. Deze is online, net als 1 van de 2 knoppen.Toch staan beide ruimtes offline.
0 -
Super! Bedankt voor de info!
Ik zal de workaround eens proberen met de wachtkamer. Beetje een gedoe, maar beter dan niks.Alleszins goed om te horen dat ik niet de enige ben, en dat dit iets is dat Tado moet oplossen.
bedankt!
0