Tado v3
Bezig met het instellen van de rado v 3 , de thread.router heeft verbinding met ons 2.4 netwerk, mijn telefoon ook met het aanmelden van de thermostaat krijg ik de melding dat ik een thread router nodig heb. Afstand tussen alle apparaten is 30 cm. Hoe los ik dit op?
0
Reacties
-
Hier klopt iets niet, Tado v3 werkt niet met een thread router!
1 -
Oh ik bedoel de de smart thermosat met de bridge , 1 pakket eat ik gisteren gekocht heb. Dat hoort toch gewoon zo uot de doos te werken. Is de bridge niet het zelfde als een thread router ?0
-
Nee. Alleen Tado X gebruikt een thread router. Tado v3+ gebruikt een eigen bridge, geen thread router. En die kan geen WiFi verbinding maken, alleen een ethernet (RJ45) verbinding.
0 -
Het zat nochthans in 1 pakket, dus wellicht dat ik de benaming verkeerd heb. Ik heb een soort van stekker dat is de bridge en een losse zwarte thermostaat. De bridge is inmiddels aangemeld op ons WiFi netwerk, nu wil ik de thermostaat toevoegen in de tado app en dat lukt dus niet.0
-
Maar de tado app zegt dus dat er een tread router noodzakelijk is0
-
Heb je tado X of heb je V3+?
Dat moet eerst 100% duidelijk zijn.
Verder zou het met de aanwijzingen voor installatie niet moeilijk moeten zijn.De V3 bridge is niet verbonden met Wifi, maar met een netwerkkabeltje (10cm) op je internetrouter.
Dit witte ding op de foto is een V3 bridge.
0 -
Ik denk dat hij een Tado X heeft en geen Tado v3 zoals hij schrijft.
Maar ik weet weinig of niets van de Tado X dus ik geef er verder geen antwoorden op.
0 -
Het gaat inderdaad over de x en ook met volgen van de handleiding krijg ik het niet voor elkaar, Ik krijg de thermostaat niet aangemeld in de app0
-
Inmiddels gelukt na een harde reset van de thermostaat, erg soepel loopt het niet maar goed lijkt nu te werken0