w.Intercom = i;Tado X wilt niet verbinden — tado° Community

Tado X wilt niet verbinden

Hi allen! Ik ben nieuw sinds vandaag in Tado verhaal en het start al met paar problemen.
Ik heb dus een Tado X aangekocht met bridge en 7 kranen, die zitten allemaal op ons boven verdiep van ons huis, ook de bridge zit centraal in een stopcontact boven ingepluged.
Nu sluit ik 1 voor 1 mijn kranen aan en wil ik ze verbinden en bij de ene gaat het en de andere wilt hij gewoon weg geen verbinding maken…
De kraan die het verst is +- 10 meter verwijderd van de bridge en het enige die er tussen zit is een deur deze wilt dus geen connectie maken, maar ik heb kranen die slechts 3 meter van de bridge zitten die geen verbinding willen maken en dan kranen van 5m afstand die wel willen verbinding maken ik snap er dus helemaal niets meer van ik heb dus 3 kranen van de 7 die werken de andere willen gewoon geen verbinding maken ? Ik heb nu speciaal bij coolblue nog 2 bridges bijgekocht om te zien of dit werkt maar ik zou dit echt wel absurd vinden dat ik op 1 verdiep 2-3 bridges moeten hangen om mijn kranen te kunnen doen werken en al zeker dat de ene wel gaan en de andere gewoonweg niet.

Ik heb ook 1 kraan die +-4 meter van de bridge afzit die ik gereset heb en nu opeens ook niet meer kan in verbinding modus krijgen, dat hij dus zoekt achter de bridge hij start op en als ik dan via de app op Maak Verbinding druk gebeurt er niets op de kraan die blijkt opeens ook geen zin meer te hebben om te zoeken?

Heeft er toevallig iemand zelfde ervaring met hun Tado X voor de installatie want als ik morgen nog bridges bij hang en werkt nog niet dan zal ik met ofwel kapotte kranen zitten en of pech hebben en alles terug sturen spijtig genoeg.
Mijn huis is 21 meter breed en centraal zit de bridge op het zelfde verdiep waar al de kranen zitten.

Antwoorden

• Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator
    Ik hen zelf nog geen ervaring met X, maar de afstand van 3 tot 10 meter met een enkele bridge moet geen problemen opleveren.
    Ik vermoed dus dat er wat anders aan de hand is. Ik hoop dat iemand met ervaring met X je verder kan helpen.
  • Bedankt voor je antwoord, Ja ik dacht dat zo'n afstand ook geen probleem zou mogen zijn en al zeker als er zo goed of niets tussen zitten hopelijk pikt Tado het zelf ook op dat ik alsnog verder kan met alles goed te installeren.

• Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Als je support wilt moet je een chat doen vanaf de tado site

• Bedankt Rob! ik zal dit morgen proberen dan.

• Jeffreybb
    Jeffreybb
    21 september aangepast

Ik had gisteren zitten testen met een andere bridge en dat juist dezelfde als deze die erbij gekregen had en met deze ging het onmiddellijk en zonder enige problemen dus ik denk dat ik een slechte bridge had dus ik ga deze retouren.
    Nu nog juist kijken of de verwarming effectief aanslaat want heb het gevoel dat het nog niet goed is ook al herkent mijn ketel dat het een opentherm thermostaat is en zie ik de temps van de ruimte waar die hangt maar als ik ergens anders warmte vraag heb ik gevoel dat het niet of heel traag ophang komt.