w.Intercom = i;Tado op remeha Calenta — tado° Community

Tado op remeha Calenta

Chewbonno
Chewbonno
16 september aangepast in Algemene vragen en opmerkingen
Beste leden!
Hoewel ik veel info heb gezocht en momenteel in gesprek ben met Tado om mijn ketel aan te sturen, is het mij helaas nog niet gelukt. Het lijkt erop dat de bedrade thermostaat niet het seintje naar mijn ketel geeft om te verwarmen. Wie helpt mij met het ontbrekende stukje informatie?

Ik heb dus een remeha calenta ketel, vloerverwarming beneden(met tado thermostaat) en deze staat in de app in dezelfde woonkamer groep als de bedrade thermostaat en op de verdiepingen radiatoren met alleen een tado thermostaat. Bijgaand enkele foto's te verduidelijking.

Alvast bedankt voor jullie reacties

Reacties

• Ik weet niet wat hier mis gegaan is, maar ik heb (met wat recherchewerk) je account gevonden en de instellingen aangepast aan de Calenta (Opentherm). Ik krijg nu signalen van de ketel en het lijkt nu te werken.

• Dag Rob, dank voor je snelle reactie. Ik zal vanavond eens kijken en laat morgen weten of het nu werkt. Is het nog wenselijk dat ik aanvullende informatie stuur?
  • Goedemorgen @Rob, helaas werkt het nog niet. De ketel gaat vervarmen als ik warmtevraag heb
  • Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator
    Euhm, daar mist een 'niet' of 'geen', @Chewbonno ?
  • @Chewbonno Weet je dat zeker? Volgens mijn data worden de radiatoren warm van de kamers die een warmtevraag habben. Maar, ik ben natuurlijk niet in je woning dus ik kan het niet in de praktijk voelen.

Voor vandaag zie ik alleen een (bescheiden) warmtevraag van de badkamer vanaf 6:47, dus 9 minuten voor je bericht van 6:56. Ik vermoed dat dat de reden is voor je bericht. Ik zie dat de ketel direct reageerde met het verwarmen van water, maar de radiator had natuurlijk wel eventjes nodig om warm te worden.

De radiator lijkt warm te worden en ook warm genoeg om de kamer op te warmen, maar heel erg warm wordt die niet. Mogelijk is dat normaal, ik ken je huis en je radiatoren natuurlijk niet. Indien het niet normaal is, dan kan het zijn dat die radiator ontlucht moet worden.

• @Andreplusplus klopt inderdaad, gelukkig begreep @Rob mij.

Rob, dankjewel voor de duidelijke terugkoppeling. Ik voelde inderdaad aan de leidingen en die waren nog koud. Ik zal vanavond als ik thuis ben even de badkamer op maximaal zetten. Ik koppel mijn ervaringen terug!. Bedankt weer!
  • Het ziet er inderdaad uit dat alles werkt. Super bedankt voor je hulp!
  • HeemsVerb
    HeemsVerb
    4 oktober aangepast
    Hi @Rob ik heb dit zelfde probleem. Kan je mij misschien ook helpen?
  • Rob
    Rob Admin
    4 oktober aangepast

@HeemsVerb Weet je het zeker? Ik zal het voor je aanpassen naar Opentherm. Het lijkt er echter vanuit mijn kant op dat er geen ketel op de + en - van de thermostaat aangesloten is, wat een voorwaarde is voor Opentherm (dat, en een Opentherm-compatibele ketel en de juiste bekabeling IN de ketel). Ik moet terug gaan naar 2 augustus om (kort) een potentieel Opentherm signaaltje te zien van je ketel.

Maar goed, ik heb het aangepast. Let er ajb wel op dat je pas gaat testen nadat alles al zeker 15+ minuten aangesloten is en loopt.

• HeemsVerb
    HeemsVerb
    4 oktober aangepast
    @Rob hij lijkt de cv ketel nu wel aan te sturen. Verwarmingen zijn ook niet meer koud en worden langzaam warm. Kun jij nu wel het signaal zien? Morgen ga ik het nog eens testen.
  • Beste mensen ,

Ik heb het zelfde probleem denk !
    Remeha calenta slaat even aan en gaat weer uit op de tado thermostaat .
    Had eerst een Remeha e-twist thermostaat vervangen door een bedrade tado thermostaat .
    De gateway is van de ketel gedemonteerd .
    Tado is aangesloten op ot on /off van de ketel . Maar het werkt gewoon niet . Bij warmte vraag gaat de ketel even een en weer uit !!

Klantenservice van tado is hier ook mee bezig , maar helaas nog steeds geen oplossing .

Wie kan me helpen met dit probleem ??
    En heeft een oplossing.

Groetjes bert
  • Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator
    1 november aangepast
    Tado X of V3+?
    Aangesloten op tado op + en -?
    Thermostaat geconfigureerd via de app installatieinstructies? Zo nee, doe dat dan nog eens.
    Ketel gereset, en kwartier gewacht voor te gaan testen?

[ @bertkorver ik heb je dubbele post verwijderd ]
  • Hier hetzelfde probleem,
    De Tado X bridge communiceert niet met de ketel. De led opentherm brand even groen na afronding van de installatie, maar zodra de thermostaat warmte vraagt, gaat de opentherm.led op de bridge uit.