Slimmethermostaat en slimmeradiatorknoppen
Wat is de beste configuratie met slimmethermostaat en radiatorknoppen.
Ik heb slimmethermostaatknop en 3 radiaorknoppen in de huiskamer, hoe kan ik die het beste optimaal configueren
Ik heb slimmethermostaatknop en 3 radiaorknoppen in de huiskamer, hoe kan ik die het beste optimaal configueren
0
Antwoorden
-
Volg de wizard, voeg alle tado apparaten toe aan dezelfde ruimte in de app. Begin met bridge, dan thermostaat, dam knoppen. Succes.0
-
Alle hardware is in de app aangemeld, de vraag is is het beter om de radiatorknoppen samen met de thermostaat te laten werken, of kan dit ook invidueel, kort gezegd welk/wat apparaat kan ik beter de huiskamertemperatuur laten regelen daar ik ook vloerverwarming heb.0
-
Als je daar vloerverwarming hebt, dan zul je ook een zone klep moeten installeren en aansturen door een extra bedrade thermostaat of extensie kit, anders kun je die niet regelen0
-
Ik kan dus met andere woorden stellen dat 3 slimme radiatorknoppen in samenwerking slimme thermostaat eigenlijk overkill is voor alleen mijn huiskamer.
Slaapkamers en badkamer zijn voorzien van 1 slimme radiatorknop, die zijn nu per kamer qua warmte goed te regelen zijn.
Beste configuratie voor de huiskamer is dus:
1. De 3 slimme radiatorknoppen toewijzen naar de groep slimme thermostaat.(inclusief tijdblokken)
Of
2. Ik hoop dat dit kan, de 3 slimme radiatorknopen toewijzen groep eigenkamer huiskamer, slimmethermostaat eigen groep thermostaat ( inclusief tijdblokken).0 -
Nee, je moet in alle ruimtes slimme thermostaat knoppen plaatsen, ook in de ruimte waar de thermostaat hangt.0
-
en allemaal in huiskamer plaatsen, niet in 2 groepen0
-
Dus als ik het goed begrijp, slimme thermostaat + slimme radiatorknoppen samen laten werken in bv groep huiskamer, waarbij de slimme thermostaat de hfd besturing is i.v.m vloerverwarming.
De oude situatie wanneer je gewone radiatorknoppen heb zitten in de huiskamer.
En wil ik de vloerverwarming apart gaan regelen benodig een zoneklep of extensikit.0 -
knoppen en thermostaat in 1 groep: klopt
De 2e zin begrijp ik niet.
En een klep moet je installeren in de aanvoerleiding naar de vloerverwarming verdeler en aansturen met een bedrade thermostaat.
Dan heb je 2 mogelijkheden - twee thermostaten: 1 bedraad aan de klep, de ander bedraad naar de ketel (en je hebt de helpdesk nodig om deze beide in dezelfde ruimte te plaatsen
Of je hebt een draadloze ontvanger en thermostaat (drl ontvanger is de huidige naam voor wat extensiekit heette (ongeveer)).
Die ontvanger plaats je bij de ketel, en sluitbje bedraad aan op de ketel.
De thermostaat in de woonkamer en bedraad naar de klep van de vloerverwarming. Dit kun je zelf, zonder hulp van helpdesk configureren.0 -
Kort in jip en janneke taal...
Versie 2.
Tado extensie kit bedraad aansluiten op de cv ketel.
Slimme thermostaat V3 bedraad aansluiten op de zoneklep vloerverwarming.
Tado temperatuur sensor draadloos laten communiceren met de extensiekit.
Heb ik het nu goed begrepen🫣😊0 -
Althans dit is mij geadviseerd door Warmteservice 🫡0
-
Klinkt goed, ipv tempsensor kun je ook de thermostaat als meettoestel instellen. Maar dan moet die wel in de te verwarmen ruimte zitten.
Overal stel je extensiekit in als zoneregelaar, en (in dit geval) de temp sensor als meettoestel voor die ruimte.0 -
Goedemiddag,
Was even aan het brainstormen, kan/mag ik de zoneklep van de vloerverwarming in serie schakelen met de slimme thermostaat.
Met andere woorden 1 draad slimme thermostaat naar zoneklep, van zoneklep naar cv ketel, en van de ketel weer terug naar slimme thermostaat.
Slimme thermostaat en 3 Slimme radiatorknoppen bevinden zich in 1 ruimte en aan elkaar toegewezen.
Dus de Slimme thermostaat zou dan als schakelaar en temperatuursensor fungeren.
Mijn gevoel zegt dat ik misschien iets over het hoofd zie, klopt dat ....0 -
Dat gaat niet werken.1
-
Bedankt voor je snelle feedback, Het word Tado slimme thermostaat en temperatuursensor beide in de huiskamer, de 1 stuurt de zoneklep en de andere de extensie kit, en uit je vorige uitleg maakt het niet zo uit welk wat aanstuurt (CV of zoneklep)
Bedankt voor de info😉🫡0 -
Zo zou ik het niet doen. Meteen extensiekit is dat de zoneregelaar voir alle ruimtes. Dan sluit je de thermostaat bedraad aan op de klep, en indien mogelijk plaats je die fysiek in de woonkamer.
Kan dat laatste niet, slechts dan heb je een extra draadloze tempsensor nodig.
In het 1e geval is thermostaat het meettoestel in de ruimte woonkamer, in het 2e geval de sensor.0