Cv blijft branden
Wij hebben een draadloze tado vorig jaar gekocht. Constant problemen met communicatie tussen de thermostaat, ontvanger en de router(?). Verwarming blijft gewoon doorgaan met verwarmen terwijl de temp bereikt op de thermostaat. Hij heeft verbinding zegt hij. Wel meerdere keren per week de verbinding herstellen. Al extra wifi versterker van de kpn vlak bij de cv-ketel gezet. Helpt niets.
0
Antwoorden
-
Tado communiceert niet via wifi, maar via een eigen draadloos protocol.
De tado bridge is via een kabel verbonden met het internet, en de rest van de Tado apparatuur communiceert met de tado bridge
Als er geen goede ontvangst is met de Bridge, kun je een andere positie proberen of een andere locatie van de bridge
https://support.tado.com/nl/articles/3557440-hoe-communiceert-de-tado-internetbridge-met-andere-tado-apparaten0 -
(reactie bij verkeerde topic geplaatst)
0 -
Dat bedoelde ik ook, heb de bridge verder van de router geplaatst, er zit geen stalen blokkade tussen de draadloze ontvanger bij de cv en de thermostaat en bridge.0
-
Dit artikel geeft tips bij verbindingsproblemen.
0 -
Ik weet hoe ik het systeem moet pairen, blijft het probleem bestaan dat de thermostaat ingesteld is op 18, de cv door blijft branden en het zomaar 22 graden is.en dit terwijl het systeem met elkaar verbonden is.0
-
Als de temperatuur te ver doorschiet is je ketel vermogen te groot. Deze is afgestemd om de hele woning op te warmen, bij het opwarmen van 1 kamer is dat teveel.
Ketel vermogen terugnemen, of waterflow door de radiator minderen1