Reikwijdte van de tado
Ik heb hier aardig wat gekocht van een ander merk, die claimden een degelijke range te hebben. Maar helaas, dat blijkt niet het geval. Dus terug maar eens iets anders zoeken.
Heeft Tado bij een groter huis of een huis met leem (houdt nogal wat straling tegen), een oplossing genre range extender, signaalversterker of iets dergelijks?
Ik dacht van wel, te lezen dat de tado° Bridge X dat wel kan doen. Ik lees tegelijk dat de devices connecteren via radio. Even voor de zekerheid checken of het installeren van wat extra bridges het probleem van connectiviteit kunnen oplossen.
Beste Antwoord
-
We wonen in een jaren 30 huis en hadden ook problemen met de bereik van tado v3+, het lukte net (of soms net niet) over drie verdiepingen (bg, slaap verdieping, zolder met kantoor).
Met tado X was het met één thread router (Internet Bridge) ook zo, maar nu met twee bridges, één in de kelder, één op de zolder werkt het goed, geen problemen meer.
Een Apple TV, een Echo of een smart plug (stop contact) kunnen ook thread routers zijn, dus moet niet van tado.
0